بهینه سازی تصاویر برای سئو

بهینه سازی تصاویر برای سئو

تصاویر یکی از مهم ترین بخش های سئو داخلی هستند؛ همچنین میتوانند چهره وبسایت را جذاب تر کنند و مطالبی که توضیح آن با متن دشوار است را به راحتی توضیح دهند. اما به هر حال تصاویر هم مانند متن باید برای سئو بهینه سازی بشوند. در این مقاله به وضوع بهینه سازی تصاویر برای سئو میپردازیم.

راه های بهینه سازی تصاویر برای سئو

کاهش حجم تصاویر برای بهبود سئو فنی

قبل از هرچیزی باید به فکر فشرده سازی تصاویر خود باشید. منظور از فشرده سازی کاهش حجم تصاویر است. کاهش حجم تصاویر یکی از راه های پیشنهادی برای بهینه سازی تصاویر برای سئو است.

سئو تکنیکال و یا همان سئو فنی مربوط به مسائلی مانند سرعت سایت میشود. اگر تصاویری که استفاده میکنید کم حجم و بهینه نباشند هم سرعت صفحه های وبسایت شما کند میشود. همچنین در طول زمان تعداد تصاویر تا حدی زیاد میشود که حجم زیادی از هاست شما را پر میکند.

به صورت کلی برای کاهش حجم تصاویر و بهینه سازی تصاویر برای سئو فنی میتوانید دو کار انجام دهید. کاهش کیفیت و کاهش سایز تصویر.

ابزار هایی وجود دارند که با کاهش کیفیت تصویر حجم تصویر را به شکل چشم گیری کاهش میدهند. از طرفی ابزار های دیگری وجود دارند که به وسیله انها میتوانید سایز تصاویر خود را کاهش دهید تا حجم تصویر مورد نظر کاهش یابد.

برای مثال به جای استفاده از یک تصویر با عرض 4000 پیکسل، میتوانید با این ابزار ها عرض این تصویر را برای مثال به 2000 تغییر دهید تا حجم تصویر دو برابر و حتی بیشر کاهش پیدا کند.

استفاده از Lazy Load

به صورت پیشفرض تصاویر همزمان با فونت سایت، کد های سایت و موارد دیگر لود میشوند. با این اتفاق سرعت باز شدن وبسایت شما بسیار کاهش پیدا میکند و پایین بودن سرعت یک وبسایت میتواند حکم شکست آن وبسایت در سئو را داشته باشد.

با خصوصیت Lazy Load میتوانید به تصاویر(و تگ های IFrame) دستور دهید که بعد از لود شدن کامل صفحه و زمانی که کاربر به آنها میرسد لود شوند. یعنی وقتی یک کاربر وبسایت را باز میکند تا وقتی که با اسکرول به مکان تصویر نرود تصویر لود نمیشود.

Lazy Load یکی از بهترین راه های بهینه سازی تصاویر برای سئو داخلی و سئو تکنیکال است. پیشنهاد ما این است که از این خصوصیت استفاده کنید زیرا استفاده از آن خالی از لطف نیست.

بهینه سازی تصاویر برای سئو

استفاده از متن جایگزین یا ALT

درک تصاویر نسبت به متن برای گوگل دشوار تر است. بر عکس انسان ها که با تصاویر ارتباط راحت تری بر قرار میکنند. با استفاده از ALT در تصاویر خود میتوانید میتوانید یک متن جایگزین برای تصاویر خود اضافه کنید.

شاید با خود بپرسید اضافه کردن ALT به تصاویر چگونه میتواند باعث بهینه سازی تصاویر برای سئو و تجربه کاربر شود. استفاده از این مورد، دو مورد مهم را رقم میزند.

اول زمانی که تصویر به هر دلیلی لود نشود برای مثال تصویر از هاست شما حذف شود متن ALT در کنار یک آیکون تصویر جای تصویر قرار میگیرند تا به کاربر بگویند که آن بخش برای یک تصویر بوده است.

دومین مزیت استفاده از ALT توضیح تصویر به ربات های گوگل است. در نتیجه پیشنهاد میشود در تمامی تصاویر اصلی وبسایت خود از از ALT استفاده کنید.

استفاده از تصاویر JPEG و WEBP

اگر با فایل های تصاویر با فرمت های مختلف سر و کار داشته اید احتمالا متوجه شده اید که حجم تصاویر JPEG و یا همان JPG از تصاویر PNG کمتر است.

پسوند تصویری WEBP نسبت به JPEG و PNG جدید تر است. فرمت WEBP توسط گوگل توسعه یافته و تصاویری که از این فرمت استفاده میکنند حجم بسیار کمتری نسبت به تصاویر PNG دارد و از تصاویر JPEG به صورت میانگین 25 درصد کم حجم تر هستند.

در نتیجه پیشنهاد میشود به جای استفاده از تصاویر PNG از تصاویر با فرمت JPG و WEBP استفاده شود تا سئو تکنیکال وبسایتتان بهبود یابد و وب سایت برای لود شدن به زمان کمتری نیاز داشته باشد.

اما مشکل فرمت تصویری WEBP پشتیبانی نشدن آن در مرورگر های قدیمی است. زیرا همانطور که گفتیم فرمت نسبتا جدیدی است و در سال 2010 منتشر شده است.

در نام تصاویر از کلمات کلیدی به شکل انگلیسی استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در نام تصاویر تاثیر مستقیمی بر روی سئو و بهینه سازی تصاویر برای سئو ندارد. اما پیشنهاد میشود در نام فایل تصاویر خود از معادل انگلیسی کلمات کلیدی صفحه و یک توضیح کوتاه از تصویر استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر برای سئو

در متن تصاویر کلمات کلیدی قرار دهید

استفاد از کلمات کلیدی در متن داخل تصاویر یکی از جالب ترین روش های بهینه سازی تصاویر برای سئو است. منظور از این کار این است که در یک از بخش تصاویر خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.

این مورد تست شده است و نتیجه داده است. برای مثال یک صفحه با موضوع آموزش سئو خارجی دارید. در آن یک تصویر یک متن بی ربط قرار دهید برای مثال “استراتژی تراژدی باعث رنج است” و این متن را در متن های عادی صفحه اصلا تکرار نکنید.

سپس بعد از مدتی که صفحه در گوگل ایندکس شد همان متن را در گوگل جستجو کنید و بخش تصاویر نتایج جستجو گوگل را بررسی کنید. میتوانید ببنیید که تصویری که در صفحه مورد نظر قرار دادید در نتایج گوگل قرار گرفته است با اینکه محتوا صفحه اصلا هیچ ربطی به این عبارت ندارد.

این جمله به این معناست که حال ربات های گوگل میتوانند کم و بیش متن های تصاویر را بررسی کنند و متوجه آن بشوند. بهترین مکمل این روش استفاده از ALT است تا ربات های گوگل راحت تر محتوا تصویر را متوجه شوند.

در پایان مقاله بهینه سازی تصاویر برای سئو

در این مقاله به بهترین راه های بهینه سازی تصاویر برای سئو پرداختیم. تصاویر نقش مهمی در دنیا وب دارند و با استفاده از آنها میتوانید هم سئو وبسایت خود را بهبود دهید و هم چهره زیبا تری به وبسایت خود ببخشید.

با انجام روش های گفته شده در این مقاله میتوانید از مناسب بودن وضعیت تصاویر خود برای سئو داخلی و سئو فنی اطمینان حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =