تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری

تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری

اولین هدف هر سایتی افزایش تعداد بازدید است اما دومین و مهم‌ترین هدف پس از آن، تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری می‌باشد. در واقع اگر روزانه چند هزار نفر به سایت شما وارد شوند ولی خریدی انجام ندهند، تمام زحمات شما به هدر میرود. ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم چگونه بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنید و نکات مهم آن را به شما می‌گوییم.

نکته اول در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری

تصور کنید که در خیابان یکهو جلوی یک نفر را بگیرید و از او بخواهید پکیج آموزش برنامه نویسی را از شما بخرد! قطعا آن شخص متعجب شده و شاید بترسد و هیچ خریدی هم از شما انجام نخواهد داد.

در دنیای اینترنت و فضای مجازی هم همینطور است و نباید توقع داشت کسی که اولین بار وارد سایتی شده است فورا خریدی را انجام بدهد. اما اکثر سایت‌ها از این نکته غافل بوده و وقتی شما برای اولین بار وارد سایت آنها می‌شوید فورا با یک پاپ آپ، به شما مژده میدهند که اکنون می‌توانید با تخفیف، محصولاتشان را بخرید.

برای فردی که تازه وارد سایت شده و هنوز نمیدانید چه کسی پشت سایت است و هیچ اعتماد و شناختی به سایت ندارد، احتمال بسیار کمی وجود دارد که محصولی را از آن سایت خریداری کند.

حتی اگر شما چیزی را داشته باشید که کاربر دقیقا دنبال آن است باز هم احتمال خرید بسیار کم است. فرض کنید شما یک سایت فروشنده موبایل هستید. حالا دقیقا همان مدلی که قیمتش 7 میلیون تومان است را شما 6 میلیون تومان میفروشید. این یک پیشنهاد عالی است. کاربر هم ممکن است برحسب تبلیغات یا سرچ، وارد سایت شما شده باشد و دقیقا قصد خرید این گوشی هم دارد اما باز هم احتمال خرید پایین است. چرا؟ چون به اندازه کافی به سایت شما اعتماد ندارد که از آن خرید کند.

پس همانطور که متوجه شدید تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری کار ساده‌ای نیست و قوانین خاصی دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

آموزش تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری

اگر سایت شما آموزش محور است یا آموزش‌هایی مرتبط با محصولات شما می‌تواند وجود داشته باشد؛ مانند: فروش عطر یا عسل طبیعی و… در ابتدا سعی کنید آموزش‌های رایگان را به صورت ویدیو یا متن در اختیار کاربران قرار بدهید.

هرکسی که وارد سایت شما شد باید به رایگان از چیزی که نیاز دارد بهره‌مند شود تا حس اطمینان به سایت پیدا کند و متوجه شود که با یک سایت حرفه‌ای روبروست که کارش را بلد است.

اگر شما فروشنده زعفران هستید، به جای اینکه جنجال به پا کنید که زعفران شما اصل است، به کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود آموزش بدهید چطور زعفران طبیعی را تشخیص بدهند. سپس در سایت خود اگر قسمت فروشگاه هم وجود داشته باشد، مطمئن باشید بسیاری از آن کاربرها برای خرید زعفران به سراغ شما خواهند آمد. چون به شما اعتماد پیدا کرده‌اند.

اگر شما مدرس زبان انگلیسی هستید، به جای اینکه تبلیغ دوره‌های خود را کنید و انواع تخفیف‌ها را در نظر بگیرید، بخشی از آموزش‌ها رایگان کنید و به رایگان به بازدیدکنندگان سایت خود نشان بدهید.

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند، و شما در همان محتوای رایگان فرصت دارید اعتمادسازی و برندسازی را انجام بدهید.

نکته دوم: اعتماد سازی

امروزه سایت‌های شناخته شده و موفقی مانند دیجی کالا در ایران وجود دارند که من تبلیغ آنها را چندین سال پیش در روزنامه‌ها، مجلات و بیلبوردهای سطح شهر میدیدم. من آن موقع اهل خرید اینترنتی نبودم و خیلی‌ها هم نبودند اما باعث شد کم کم حس اعتماد نسبت به این برندها پیدا کنم و با خودم بگویم سایتی که روزنامه جام جم تبلیغ آن را کرده است پس کلاهبرداری نیست.

اکنون من و بسیاری دیگر از این سایت‌ها خرید کرده و از خدماتشان بهره مند می‌شویم. چون چندین سال روی برندسازی و جلب اعتماد مردم کار کرده‌اند.

حتما لازم نیست شما هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید، البته اگر بودجه لازم را دارید این کار را انجام بدهید، اما اگر برایتان امکان پذیر نیست، به همان روشی که در قسمت قبل توضیح دادم عمل کنید. محتوای مفید و آموزشی شما در سراسر اینترنت پخش خواهد شد و هر یک همانند یک تبلیغ قدرتمند عمل خواهد کرد.

نکته دیگر در مورد اعتماد سازی و تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری طراحی حرفه‌ای وب سایت است. اگر سایت، ظاهر جذاب و حرفه‌ای داشته باشد، کاربر سریع‌تر با آن مانوس شده و حس بهتری نسبت به آن خواهد داشت. یک سایت بد و پر از ایراد باعث میشود کاربر آن را ترک کند و عطایش را به لقایش ببخشد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد شما از طریق تبلیغات یا تولید محتوا، بازدیدکنندگانی را به دست خواهید آورد. این بازدیدکنندگان در وهله اول از شما خرید نمی‌کنند، حال یا نیازی ندارند یا اینکه هنوز از کیفیت خدمات شما مطمئن نیستند و به شما اعتماد ندارند.

شما باید این فرصت را پیدا کنید که هر دوی این مشکلات را برطرف کنید. یعنی:

ابتدا اعتماد کاربران به سایت را جلب کنید.

دوم آنها را مطمئن کنید که کیفیت خدمات و محصولات شما خوب است.

اما دقت داشته باشید که این کار به این راحتی نیست که شما در مورد این دو یک ویدیو بگیرید و آن را در سایت بگذارید. چون اکثر کاربران آن را نمی‌بینند و حوصله دیدن آن هم ندارند. در واقع گوششان از حرف کسانی که از خود و محصولاتشان تعریف میکنند پر است. حتی کسانی هم که ویدیوی معرفی شما را می‌بینند، با خود می‌گویند از کجا معلوم که راست بگوید؟!

پس شما باید این کار را در محتوای رایگان بگنجانید، محتوایی که کاربران به آن نیاز دارند. به عنوان مثال شما مدرس سئو هستید، در آموزش‌های رایگانی که تهیه می‌کنید باید دیگران بفهمند که شما مدرس خوبی در این زمینه هستید، در نتیجه محصولات شما را خواهند خرید و یا در کلاس‌های شما شرکت خواهند کرد. به قول معروف با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود. شما باید سودی برای کاربران داشته باشید تا آنها هم با کمال میل تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند.

نکاتی که در این آموزش در مورد تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری گفته شد به جرعت از مهم‌ترین نکات تبلیغات و بازاریابی مدرن است که بسیاری از برندها و افراد موفق از آن استفاده کرده‌اند. پس ساده از کنار این مطلب نگذرید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =