ناج مارکتینگ چیست؟

ناج مارکتینگ چیست؟

ناج مارکتینگ چیست؟


ناج مارکتینگ چیست؟

ناج مارکتینگ روشی ظریف برای کمک به مشتریان شما برای تصمیم گیری بهتر بدون تردید است. شما  برای کسب و کارتان سخت تلاش نموده اید تا نرخ کلیک خود را بهبود ببخشید . صدها تست A/B را انجام داده اید و سعی می کنید رنگ CTA، تصویر محصول، قاب قیمت مناسب را پیدا کنید. با این حال به نوعی، نرخ تبدیل شما به اندازه کافی افزایش نمی یابد.در این مقاله ما می خواهیم  بدانیم ناج مارکتینگ چیست؟ و جزییاتش را بررسی کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

این مشکلی است که همه بازاریابان را که در فضای تجارت الکترونیکی کار می کنند، مقید می کند. و در حالی که در مورد افزایش نرخ تبدیل هیچ نکته ای وجود ندارد، درس های ارزشمندی از اقتصاد رفتاری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. به طور خاص، از طریق “Nudging”. هنگامی که به درستی انجام شود، بازاریابی ناج می تواند به هدایت رفتار خرید همه کانال کمک کند. اجازه دهید توضیح دهم که چگونه می توانید شروع کنید.

ناج  مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ناج  فرآیندی است برای برقراری ارتباط با پیام های بازاریابی که با توسل به روانشناسی افراد رفتار مطلوب را تشویق می کند.

این برگرفته از اصل تکان دادن ریچارد تالر و کیس سانستاین است که آن‌ها در کتاب خود به نام «تارنج» این‌طور توصیف می‌کنند:

همانطور که از این اصطلاح استفاده خواهیم کرد، هر جنبه ای از معماری انتخاب است که رفتار افراد را به روشی قابل پیش بینی تغییر می دهد بدون اینکه هیچ گزینه ای را ممنوع کند یا انگیزه های اقتصادی آنها را به طور قابل توجهی تغییر دهد. برای اینکه مداخله صرفاً یک تسلیم محسوب شود، باید از مداخله آسان و کم هزینه اجتناب شود.»

به زبان ساده، ناج، فرآیند طراحی انتخاب‌ها به روش‌هایی است که برای تصمیم‌گیرنده جذاب باشد، بنابراین کل فرآیند تصمیم‌گیری آسان‌تر می‌شود. یکی از راه های انجام این کار در خرده فروشی، اشاره به ویژگی های خاص محصول است که برای خریدار جذاب است.به عنوان مثال، فرض کنید یک برند الکترونیکی ساعت هوشمند خود را در فروشگاه اینترنتی خود تبلیغ می کند.آنها ممکن است برچسبی روی تصویر محصول بگذارند که “ضد آب” را برای ارتقای جنبه های کاربردی ساعت نشان دهد. از طرف دیگر، اگر آنها بخواهند خریداران نوآوری را جذب کنند، ممکن است برچسب “فناوری نوآورانه” را برای جلب توجه آنها بگذارند.

ناج مارکتینگ
ناج مارکتینگ

این پیام‌های ظریف اما مؤثر با اشاره به ویژگی‌های خاصی که بر اساس اهداف یا تمایلات شخصیتی خریدار اقدام را تشویق می‌کنند، به فرآیند تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. آنها به عنوان یک محرک رفتار مرتبط عمل می کنند که در سطح فردی عمل می کند.

تئوری ناج

ناجینگ اصطلاحی است که از اقتصاد رفتاری زاده شده است. برای کسانی از شما که هنوز با این موضوع آشنا نیستید، اقتصاد رفتاری از بینش های روانشناختی رفتار برای توضیح تصمیم گیری اقتصادی استفاده می کند.

 

اقتصاد رفتاری روش عصر جدید برای درک رفتار در حوزه‌هایی است که از تصمیم‌گیری در مورد تغذیه سالم و انتخاب بیمه سلامت گرفته تا چرخه‌های سرمایه‌گذاری و الگوهای خرید مصرف‌کننده را شامل می‌شود. دیدگاه سنتی «تصمیم‌گیری عقلانی» را کنار می‌گذارد و غیرعقلانی بودن افراد را در بر می‌گیرد.

تأثیر اکتشافی بر ناج ها

ناج ها ها بر اساس مفهوم اکتشافی هستند که اساساً میانبرهایی هستند که ما برای تصمیم گیری از آنها استفاده می کنیم. مغز ما تلاش می کند تا حد امکان کارآمد باشد، بنابراین از نشانه های بصری و ذهنی برای کمک به تصمیم گیری تا حد امکان خودکار استفاده می کند.

این برش های کوتاه به طور ناخودآگاه همیشه اتفاق می افتد. آنها به ما کمک می کنند تا انتخاب های روزمره و پیش پا افتاده ای داشته باشیم، مانند اینکه برای شام چه چیزی بپزیم. آن‌ها همچنین به ما کمک می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های مهم‌تری مانند نوع ماشینی که بخریم یا کدام بیمه عمر را بخریم، انتخاب کنیم.

برخی از نمونه‌های اکتشافی پیام‌های اثبات اجتماعی هستند که محبوبیت یک محصول را نشان می‌دهند. یا لنگر انداختن، که باعث می شود وقتی مقداری در عدد بزرگتر قرار می گیرد، کوچکتر به نظر برسد. صدها اکتشافی وجود دارد که هر کدام بر اساس تجربیات و دیدگاه گذشته افراد تأثیر متفاوتی بر افراد دارند.

ناج مارکتینگ چیست؟
ناج مارکتینگ چیست؟

برای کسانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینها هستند، Thinking, Fast and Slow اثر دانیل کانمن کار فوق العاده ای در معرفی کامل این مفهوم انجام می دهد.

ناج ها از بسیاری از روش‌های اکتشافی استفاده می‌کنند، بنابراین رفتار می‌تواند به‌طور نامحسوس تشویق شود. آنها با ایجاد حس طبیعی تر و خودکارتر تصمیم بدون اجبار یا دستکاری به دنبال جلب نظر افراد هستند.

چگونه با Nudge Marketing شروع کنیم

اکنون که درک بهتری از چیستی و چگونگی به وجود آمدن آن دارید، می‌توانیم بر آنچه برای شروع نیاز دارید تمرکز کنیم.

  1. بفهمید که با چه کسی صحبت می کنید

اول از همه، داشتن درک کامل از مخاطبان هدف یک پیش نیاز حیاتی است. اگر ندانید برای چه کسی بازاریابی می کنید، نمی توانید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که برای آنها جذاب باشد.

دست های خود را در داده ها کثیف کنید. برای درک بهتر علایق، زبان و شخصیت مشتریان خود به شخصیت های مشتری خود بازگردید. با تجزیه و تحلیل نمایه های روانشناختی خریداران خود، بیشتر از اطلاعات جمعیتی کاوش کنید.

  1. USP های پیشنهادی محصول خود را تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که می دانید مشتریان شما ممکن است به دنبال چه چیزی باشند، با محصولاتی که ارائه می دهید، نقاط مشترکی پیدا کنید. برخی از اصول روان‌شناختی استانداردی که می‌توانند برای هر ارائه محصول اعمال شوند عبارتند از:

اثبات اجتماعی: برای 10٪ پرفروش ترین ها، از پیام هایی مانند “پرفروش”، “فصل مورد علاقه” یا “محبوب” استفاده کنید.

کمیاب: برای محصولاتی که موجودی کمی دارند، پیشنهادات انحصاری یا نسخه های محدود (برای اطلاعات در مورد زمان استفاده از چه پیامی به این مقاله مراجعه کنید).

اقتدار: آیا محصولاتی دارید که شما، طراحان، تولیدکنندگان یا طرف های دیگر توصیه می کنند؟ به خریداران خود اطلاع دهید!

نوآوری: محصولاتی که از فناوری جدید استفاده می‌کنند را می‌توان با برچسب‌هایی مانند «فناوری نوآورانه» یا «طراحی پیشرفته» تبلیغ کرد.

در کنار این موارد، اگر محصولات شما ارگانیک، ضد آب، اصلی یا هر ویژگی دیگری باشد که می‌دانید خریداران شما به دنبال آن هستند، می‌توانید مزایای عملکردی بیشتری را نیز توضیح دهید.

  1. پیش نویس و آزمایش تغییرات نسخه بر روی محصولات انتخاب شده

اصول مختلف (به عنوان مثال، اثبات اجتماعی، اقتدار، و غیره) یا USP های محصول را در نظر بگیرید و تا آنجا که می توانید تنوع کپی را ارائه دهید. شاید حتی سعی کنید برچسب ها را در رنگ های مختلف قرار دهید تا توجه خریداران خود را حفظ کنید.

سپس تعداد انگشت شماری از محصولات را برای داشتن برچسب انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شما در حال تلاش برای کاهش اضافه بار انتخاب هستید. بنابراین، شما نمی خواهید تعداد زیادی را انتخاب کنید. در غیر این صورت، برچسب ها بی اثر می شوند زیرا انتخاب را به اندازه کافی محدود نمی کنند.

پس از آماده شدن محتوا، زمان شروع آزمایش است. اکنون به آزمایش A/B عادت کرده اید، زمان آن رسیده است که آزمایش چند متغیره را شروع کنید. تست های مختلفی را روی محصولات انتخاب شده انجام دهید تا ببینید کدام نسخه در رفتار رانندگی موثرتر است. یا از هوش مصنوعی برای ساده کردن این فرآیند استفاده کنید.

  1. داده ها را تکرار و تجزیه و تحلیل کنید

مانند هر تست دیگری، تکرار ضروری است. حتماً تست ها را بررسی کنید تا ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارند.

این داده‌ها همچنین می‌توانند بینشی را در مورد اینکه کدام یک از تکنیک‌ها به بهترین وجه در بین مخاطبان شما طنین‌انداز است، ارائه دهد. آیا احتمال بیشتری دارد که به پیام های اقتدار یا اثبات اجتماعی پاسخ دهند؟ حتی می توانید از این بینش ها در ارتباطات بین کانالی خود استفاده کنید.

در Crobox، ما از تمام داده‌های آزمایش‌های هوش مصنوعی خود برای ایجاد نمایه‌های خریداران استفاده می‌کنیم. از این پروفایل ها می توان برای تقسیم بندی کمپین ها بر اساس کانال، منبع، کشور و سایر ابعاد استفاده کرد. این یک راه عالی برای ایجاد روانشناسی منحصر به فرد برای خریداران است.

نتیجه گیری

در این مقاله ما ناج مارکتینگ را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم مهمترین مورد درخصوص ناج مارکتینگ این است که تمامی مواردی که در این مقاله نوشته باید انجام شود تا ناج مارکتینگ تکمیل شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =