UGC مارکتینگ چیست؟

UGC مارکتینگ چیست؟

UGC مارکتینگ چیست؟


UGC مارکتینگ چیست؟

آیا می خواهید لباس های  جدیدی که دارید را به همه نشان دهید؟ این احتمال وجود دارد که یک عکس بگیرید و آن را در پروفایل های اجتماعی خود ارسال کنید. یا شاید یک محصول فانتزی جدید دریافت کرده اید و یک ویدیوی جعبه گشایی را در کانال YouTube خود ارسال می کنید؟ چه بدانید چه ندانید، هر دوی این نمونه ها محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هستند. در این مقاله می خواهیم بدانیم UGC مارکتینگ چیست؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر (همچنین به عنوان UGC یا محتوای تولید شده توسط مصرف کننده شناخته می شود) محتوای اصلی و خاص برند است که توسط مشتریان ایجاد شده و در رسانه های اجتماعی یا کانال های دیگر منتشر می شود. UGC به اشکال مختلفی از جمله تصاویر، ویدیوها، نقدها، گواهینامه یا حتی پادکست ارائه می شود.

محتوای UGC از کجا می آید؟

مشتریان

به  ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در TikTok یا پست های پر از  محتوا در اینستاگرام فکر کنید. مشتریان شما معمولاً برجسته‌ترین گروهی هستند که می‌خواهید UGC را از آنها به دست آورید، یا به این دلیل که شما آن را درخواست کرده‌اید یا به این دلیل که تصمیم گرفته‌اند محتوایی را درباره برند شما به اشتراک بگذارند.

 

وفاداران به برند

وفاداران، طرفداران یا طرفداران. به هر حال شما به مشتریان اختصاصی خود برچسب بزنید، آنها معمولاً گروهی هستند که بیشتر از همه در مورد تجارت شما مشتاق هستند. از آنجایی که وفاداران علاقه زیادی به عبادت در تغییر نام تجاری دارند، این بخش از مخاطبان آماده دسترسی به محتوای UGC خاص هستند.

UGC مارکتینگ
UGC مارکتینگ

کارمندان

محتوای تولید شده توسط کارکنان (EGC) ارزش و داستان پشت برند شما را نشان می دهد. برای مثال، عکس‌هایی از کارمندانی که در حال بسته‌بندی یا سفارش‌دهی هستند یا ویدیویی از تیم شما که در مورد اینکه چرا دوست دارند برای شرکت شما کار کنند صحبت می‌کنند. این محتوای پشت صحنه به ایجاد هویت برند کمک می کند و در شبکه های اجتماعی و تبلیغات برای نشان دادن اصالت کار می کند.

 

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

UGC در تمام مراحل سفر خریدار برای کمک به تأثیرگذاری بر تعامل و افزایش تبدیل ها استفاده می شود. محتوای مشتری محور را می توان در رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر مانند ایمیل، صفحات فرود یا صفحات پرداخت استفاده کرد.

 

اصالت  ما را رو  بهبود می دهد

امروزه، برندها برای دیده شدن آنلاین باید مبارزه کنند و رقابت برای جلب توجه مخاطبان شدید است. در نتیجه، خریداران در مورد برندهایی که با آنها تعامل دارند و از آنها خرید می‌کنند، انتخاب‌کننده‌تر هستند، به‌ویژه Gen-Z که بدنام بی‌ثبات است.

 

و این فقط مصرف کنندگان نیستند که به محتوای معتبر علاقه دارند. 60 درصد از بازاریابان موافق هستند که اصالت و کیفیت از عناصر مهم محتوای موفق هستند. و هیچ نوع محتوای دیگری که معتبرتر از UGC مشتریان شما باشد وجود ندارد.

وسوسه نشوید که پست‌ها یا کمپین‌های تولید شده توسط کاربر را جعل کنید. مخاطبان به سرعت احساسات نادرست را حس می کنند، که می تواند به اعتبار برند شما آسیب جدی وارد کند. درعوض، همیشه اطمینان حاصل کنید که UGC شما از یکی از سه گروه است: مشتریان، وفاداران به برند، یا کارمندان را شامل می شود

مردم در نهایت به افراد دیگر اعتماد دارند، بنابراین ضروری است که UGC را به عنوان دهان به دهان امروزی در نظر بگیریم.

به ایجاد وفاداری به برند و رشد جامعه کمک می کند

UGC به مشتریان فرصتی منحصر به فرد می دهد تا به جای تماشاگر بودن، در رشد برند شرکت کنند. این امر به میزان زیادی بر وفاداری و وابستگی به برند تأثیر می‌گذارد، زیرا افراد به دلیل اینکه بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند رشد می‌کنند و ایجاد UGC به آنها اجازه می‌دهد تا بخشی از جامعه یک برند باشند.

 

UGC همچنین مکالمات بین برند و مصرف کننده را باز می کند و این سطح از تعامل با برند به ایجاد و رشد یک جامعه درگیر کمک می کند.

UGC مارکتینگ چیست؟
UGC مارکتینگ چیست؟

به اشتراک گذاری محتوای مخاطب همچنین برای توسعه و تعمیق روابط بین مخاطب/تجارت کار می کند و باعث وفاداری بیشتر به برند می شود.

 

به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل می کند

در واقع، تنها 9 درصد از آمریکایی‌ها به رسانه‌های جمعی «تا حد زیادی» اعتماد دارند، که با توجه به هجوم اخبار جعلی از زمان همه‌گیری جهانی 2020، جای تعجب ندارد.

برندها باید بیشتر از همیشه تلاش کنند تا خود را به عنوان قابل اعتماد معرفی کنند. و با 93٪ از بازاریابان موافق هستند که مصرف کنندگان به محتوای ایجاد شده توسط مشتریان بیشتر از محتوای ایجاد شده توسط برندها اعتماد دارند، این نشان می دهد که UGC فرمت مناسبی برای کسب و کارها است تا امتیاز اعتماد خود را افزایش دهند.

مخاطبان به UGC به عنوان یک سیگنال اعتماد روی می‌آورند، همانطور که از دوستان، خانواده یا شبکه حرفه‌ای خود نظر می‌خواهند. بیش از 50٪ از هزاره ها تصمیم خود را برای خرید محصول بر اساس توصیه های خانواده و دوستان خود قرار می دهند، بنابراین اینجاست که UGC می تواند بدرخشد زیرا دقیقاً این است: یک توصیه شخصی.

تبدیل ها را افزایش دهید و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارید

محتوای تولید شده توسط کاربر به طور باورنکردنی در مراحل پایانی سفر خریدار تأثیرگذار است، جایی که شما به دنبال تبدیل مخاطبان خود و تحت تأثیر قرار دادن آنها در خرید هستید.

UGC به عنوان مدرک اجتماعی معتبری عمل می کند که محصول شما ارزش خرید را دارد. به عنوان مثال، مخاطبان شما افرادی را می بینند که دقیقاً دوست دارند محصول شما را می پوشند یا از آنها استفاده می کنند، که بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می گذارد.

انواع محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر، استراتژی ضروری این فصل برای بازاریابان رسانه‌های اجتماعی است و در سبک‌ها و قالب‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا مناسب برند خود را پیدا کنید.

تصاویر

فیلم های

محتوای رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال، یک توییت در مورد برند شما)

گواهی های بین المللی

بررسی محصول

پخش‌های زنده

پست های وبلاگ

محتوای YouTube

 

نتیجه گیری

در این مقاله ما UGC مارکتینگ را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم مهمترین نکته در مورد این مولفه کاربردش بود که در این مقاله جزییات آن را در بخش های مختلف بررسی نمودیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پانزده =