استفاده از وبینار برای رشد کسب و کار

استفاده از وبینار برای رشد کسب و کار

استفاده از وبینار برای رشد کسب و کار


برقراری ارتباط با مخاطبان و ایجاد پایگاه مشتریان خود در این عصر دیجیتال می تواند بسیار دشوار و گیج کننده باشد. با این حال، یکی از قدرتمندترین و آسان‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف از طریق یک ارائه مجازی یا وبینار عالی است. استفاده از وبینار برای رشد کسب و کار می‌توانید به سرعت در بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و به طور همزمان به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا کنید. قبل از شروع استفاده از وبینارها برای رشد کسب و کار خود، مهم است که تفاوت بین وبینار خوب و بد را درک کنید. با برگزاری وبینارهای مختلف نه تنها تجربه را برای مخاطبان بهبود می‌بخشد، بلکه منجر به سیل مشتریان در پایان ارائه شما می‌شود.

چگونه یک وبینار می تواند به شما کمک کند؟

شما می‌توانید یک وبینار تجاری را به عنوان یک ارائه ویدیویی یا سخنرانی ارائه شده با استفاده از نرم افزار وبینار در نظر بگیرید. اینها اغلب مربوط به تجارت هستند و برای جذب مخاطب از سراسر جهان بسیار مفید هستند.

دلیل اینکه شرکت‌های زیادی روی ایده میزبانی وبینارهای جذاب برای تجارت سرمایه گذاری می‌کنند این است که مزایای آن تقریباً نامحدود است. چنین وبینارهایی به کسب و کارها کمک کرده است تا کارآموزان جدید را آموزش دهید و همچنین شما می‌توانید از وبینار خود کسب درآمد کنید.

با کمک وبینارها، می‌توانید همه مشتریان علاقه‌مند را در یک مکان جمع کنید و به آنها در مورد محصول آموزش دهید، جلسات پرسش و پاسخ داشته باشید.

شاید بزرگترین مزیت برگزاری وبینار برای کسب و کار این باشد که به تولید محصول کمک می‌کند و یکی از بهترین روش عالی برای مبتدیان کسب و کار آنلاین است.

نکاتی در مورد نحوه استفاده موثر از وبینارها برای رشد کسب و کارهای کوچک

1. اهداف خود را بشناسید

به خاطر داشته باشید که این یک تعامل مجازی است و مخاطبان شما تمام روز فرصتی برای نشستن در مقابل صفحه نمایش لپ تاپ ندارند. بنابراین، زمانی که قصد میزبانی یک وبینار را دارید، مهم است که هدف خود را بدانید و در اسرع وقت به آن بپردازید.

این همچنین به شما کمک می‌کند متمرکز بمانید و اهداف سخنرانی را به درستی برآورده کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که عنوان وبینار کسب و کار شما باید منعکس کننده آن چیزی باشد که بحث شما در مورد آن خواهد بود. موضوع جذابی را فقط برای جذب شنوندگان اختصاص ندهید. زمانی که بدانند محتوای آن چیزی که شما وعده داده اید را انجام نمی‌دهد، کاملاً ناامید خواهند شد.

2. به سایر وبینارها در مورد تجارت نگاه کنید

شما مجبور نیستید کپی کنید، اما نگاه کردن به چند ایده خلاقانه دیگران که در خدمت هدف شما هستند، ضرری ندارد. برخی از وبینارها برای مشاغلی که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید توسط افرادی برگزار می شود که تجربه بیشتری نسبت به شما در این زمینه دارند.

بنابراین فراموش نکنید که دفترچه یادداشت خود را همراه داشته باشید و نکاتی را که به نظر شما مفید هستند را فهرست کنید. جدای از آن، نکاتی را در سخنرانی که فکر می‌کنید توجه شما را به عنوان گوش دادن جلب کرده است، یادداشت کنید. موارد مشابهی وجود دارد که به شما در جذب مخاطبان در آینده کمک می‌کند.

3. به سخنرانان مهمان و مشارکت ها توجه کنید

بیایید فرض کنیم که باید یک سمینار اینترنتی ترتیب دهید که حول محور مزایای بازاریابی آنلاین باشد. چه چیزی بهتر از دعوت از مهمانی که در این زمینه شهرت زیادی کسب کرده است؟ مردم می خواهند بدانند چرا و چگونه او این کار را کرد. این نه تنها موضوع بحث شما را پشتیبانی می کند، بلکه مخاطب را نیز درگیر می کند.

4. زمان وبینار را هوشمندانه برنامه ریزی کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وبینارها برای کسب و کار همه در مورد استفاده موثر از زمان شما هستند. این نه تنها به زمان پخش بلکه به فاصله زمانی بین اعلام و اجرای وبینار نیز اشاره دارد.

این روزها برنامه ریزی رویداد مجازی است. بنابراین، استفاده از جدول زمانی مناسب به شدت توصیه می شود. پس از اعلام تاریخ، علاقه مندان شروع به ثبت نام در برنامه می کنند. شما باید مطمئن شوید که در تاریخ برگزاری وبینار به اندازه کافی کاربران خود را برای تکمیل حضور افراد به راحتی فراهم می کنید. به مخاطبین خود یادآوری کنید که در تاریخ معین شده حضور داشته باشند، زیرا این احتمال وجود دارد که مخاطبان فراموش کنند برای چه چیزی ثبت‌نام کرده‌اند.

5. راهی برای پاداش دادن به شنوندگان خود بیابید

اگر کسب و کار شما هنوز مشتریان کافی برای فروش تعداد زیادی بلیط برای وبینار تجاری را جذب نکرده باشد، اشکالی ندارد. می توانید یک ترفند پاداش دادن به افرادی که در برنامه ثبت نام می کنند را امتحان کنید. ارائه مشوق ها راهی عالی برای ترویج و برجسته کردن ارزش رویدادهای آنلاین است. برای مثال می تواند با ارائه کتاب های الکترونیکی رایگان، تخفیف و سایر ترفندهای دیگر امتحان کنید.

برخی از شرکت ها ایده خلاقانه دیگری برای علاقه مند نگه داشتن کاربران ارائه کردند. کمپین های تبلیغاتی را در صفحات رسانه های اجتماعی راه اندازی می کنند و هدایا و تخفیف‌های ویژه ای را برای کسانی که به سرعت در وبینار ثبت نام کردند تعیین کردند. این می تواند در افزایش تعداد حضور در رویداد شما بسیار موثر باشد.

6. اجازه چت کردن

این یک تکنیک عالی برای درگیر نگه داشتن شنوندگان است. می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید به سؤالاتی که از طریق چت متنی بپرسند و پاسخ دهید.

7. اشتراک گذاری صفحه نمایش

اگر مفاهیم پیچیده‌ایی دارید و نمی‌توانید بصورت شفاهی توضیح دهید؛ می توانید با اشتراک گذاری صفحه نمایش خود اسفاده کنید. با این روش شما به سادگی می‌توانید مطالب را بصورت شفاف روی صفحه خود اجرا کنید و بینندگان متوجه خواهند شد که شما چه چیزی را توضیح می‌دهید.

8. نمایش نظرسنجی ها

ما در مورد اجازه دادن به چت متنی صحبت کردیم تا به مخاطبان شما اجازه دهد به سؤالاتی که در طول وبینار برای تجارت پرسیده می شود پاسخ دهند. با این حال، وقتی بازخورد آنها را دریافت کردید، چگونه آن را با بینندگان به اشتراک خواهید گذاشت؟

این حرکت هوشمندانه ای نخواهد بود و باعث ایجاد ابهامات زیادی می‌شود و شنوندگان را در مورد حکم نهایی سردرگم می‌کند. به سادگی نتایج را در قالب نظرسنجی‌هایی به اشتراک بگذارید که درک آن آسان‌تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =