تولید پادکست برای کسب و کارها

تولید پادکست برای کسب و کارها

تولید پادکست برای کسب و کارها


راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین این روزها بسیار رایج است؛ زیرا هزینه‌های اولیه‌ای را که کارآفرینان به همراه دارد، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. کسب و کار آنلاین به این معنی است که شما نیازی به فروشگاه فیزیکی، پرسنل بزرگ و تبلیغات گران قیمت از طریق کانال های سنتی ندارید و با این روش جدید کسب و کار، روش‌های جدیدی برای رشد و بازاریابی به وجود می‌آید. در این مطلب سعی کرده‌ایم درباره تولید پادکست برای کسب و کارها و همچنین مزیت استفاده آن در کسب و کار آنلاین خود آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

پادکست ها از یک فایل صوتی برای به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق رایانه یا دستگاه‌های موسیقی قابل حمل مانند پخش کننده های MP3 استفاده می‌کنند. کسب و کارها از پادکست‌ها برای اهداف مختلفی از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد محصولات جدید، اطلاعات شرکت یا اطلاعات کلی مرتبط با صنعت استفاده می‌کنند. گنجاندن پادکست‌ها در برنامه بازاریابی شما مزایای زیادی برای شرکت دارد.

چرا از بازاریابی پادکست برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

شما به ابزارها و استراتژی های بازاریابی مختلفی نیاز دارید تا بتوانید مشتریان متنوع و بالقوه بهره ببرید. با توجه به اینکه وب‌سایت‌ها در زمینه تبلیغات و تبدیل بهترین هستند، برخی از افراد ممکن است هرگز شما را به دلیل هجوم موتورهای جستجو پیدا نکنند، به خصوص اگر این افراد علاقه ای به گشت و گذار در اینترنت و جست و جوی اطلاعات مکتوب نداشته باشند. اگر پادکست به درستی انجام شود، مزایای زیر را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورد:

1. شروع به مکالمه و ایجاد روابط می کند

تولید پادکست برای کسب و کارها روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند. بسیاری از مردم دوست دارند هنگام انجام کارها به چیزی گوش دهند. این باعث می شود آنها احساس کنند که با کسی هستند. با این کار، صدای شما ابزار شما برای اتصال مشتریان به تجارت و برند شما است. نحوه پخش صدای خود و تعامل با شنوندگان تخیل آنها را تحریک می کند. این جایگزین شما برای روابط چهره به چهره می شود.

2. رتبه کسب و کار را افزایش می دهد

برای کسانی که با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آشنا هستند، می‌دانند که تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی چقدر مهم است. در حالی که کلمات کلیدی معمولاً در وبلاگ ها و محتوای وب سایت قرار می گیرند، شما همچنین می توانید یک پادکست را با کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید که به نوبه خود می تواند رتبه وب سایت کسب و کار شما را بهبود بخشد.

همانطور که روی پادکست خود کار می‌کنید، می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی و PPC (اصولاً Google Ads) تبلیغ کنید تا شنوندگان خود را افزایش دهید و هم آن را به وب‌سایت خود پیوند دهید، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند تبدیل شوند. به این ترتیب می توانید به مشتریان هدف بیشتری دسترسی پیدا کنید و شنوندگان جدیدی را جذب کنید. جدای از آن، موتورهای جستجو معمولاً این پست‌های رسانه‌های اجتماعی و تعاملی که به دست می‌آورید را انتخاب می‌کنند و در نتیجه رتبه شما را افزایش می‌دهند. به طور کلی، نتیجه، مشتریان بالقوه را جذب می کند و ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد.

3. یک حضور مقتدرانه ایجاد کنید

تولید پادکست برای کسب و کارها راه جذابی برای بحث در مورد موضوعات و موضوعاتی هستند که به جایگاه شما مرتبط هستند. بسته به موضوع، طرح صدا و رویکرد شما نیز ممکن است متفاوت باشد. به یاد داشته باشید، پادکست های معتبر می توانند به راحتی اعتبار و اعتماد شما را ایجاد کنند و در عین حال اطلاعات ارزشمندی را برای شنوندگان شما فراهم کنند.

4. تبدیل را بهبود می بخشد

همانطور که گفته شد، ایجاد یک رابطه با مشتریان شانس آن ها را افزایش می‌دهد که بخواهند محصول شما را امتحان کنند یا با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.

5. امکان مشارکت برند

برندها دائماً به دنبال راه هایی برای ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه خود هستند. به همین دلیل است که امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ یک چیز بزرگ است و شما می توانید همین اصل را در پادکست به کار ببرید.

از طریق پادکست‌ها، می‌توانید با برندهای مرتبطی که همان بازار را هدف قرار می‌دهند، بدون رقابت مستقیم با برند شما شریک شوید. این به مشتریان بالقوه کمک می کند تا کاربردهای بیشتری را برای برند شما کشف کنند و شنوندگان بیشتری را که قبلاً با برند دیگر آشنا هستند جذب کنند. بنابراین، مشارکت برند نیز می تواند در بلندمدت به افزایش مخاطب و تبدیل شما کمک کند.

هنگامی که پادکست شما توانست در طول زمان کاربران زیادی از شنوندگان را حفظ کند، در نهایت می‌توانید مشتریان زیادی را جذب کنید که هزینه نمایش یا زمان پخش ارائه شده در کانال پادکست شما را بپردازند. به عبارت دیگر، کسب و کار شما می تواند از خود پادکست نیز درآمد کسب کند.

اگر برای میزبانی برنامه پادکست خود آمادگی ندارید، می توانید با پرداخت هزینه در معرض دید یک پادکست موجود توسط یک برند شریک، آب را امتحان کنید. به این ترتیب، می‌توانید علاقه افرادی از شنوندگان را برانگیخته و در نهایت به محض اینکه برند بزرگی را در صفحات رسانه‌های اجتماعی یا سایر تبلیغات دیجیتال دنبال کردید، کانال پادکست خود را بازاریابی کنید.

6. شناخت و آگاهی برند را بالا می برد

شناخت مشتری هدف اولین قدم برای یک استراتژی بازاریابی موثر است. بنابراین، اگر بازار هدف شما بیشتر از یک جمعیت شاغل باشد، کسب و کار شما می‌تواند از یک پادکست بهره مند شود. همانطور که قبلا ذکر شد، گوش دادن به یک پادکست نیازی به توجه بی‌نظیر شخص ندارد. هزاران شنونده هنگام رانندگی یا رفت و آمد، غذا خوردن، دوش گرفتن، انجام کارهای خانه و حتی هنگام کار، پادکست پخش می‌کنند.

شما می توانید به مخاطبان زیادی نفوذ کنید که می توانند به طور منفعلانه با پادکست شما در حین انجام روز خود هماهنگ شوند. در حالی که این ممکن است به این معنی باشد که برخی از شنوندگان شما بسیار پریشان هستند، اما اساساً ضرر بزرگی نیست.

از آنجایی که پادکست شما در پس‌زمینه اجرا می‌شود، برند شما به ناخودآگاه خود می‌رسد و این به افزایش شناخت و حفظ برند در طولانی‌مدت کمک می‌کند. پادکست یک رسانه عالی است که می تواند با این سبک زندگی در حال حرکت که بسیاری از مردم دارند مطابقت داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =