وبینار مارکتینگ

وبینار مارکتینگ

وبینار مارکتینگ


وبینار یک سمینار آنلاین است که به بازاریابان، فروشندگان، مربیان و سایر متخصصان اجازه می‌دهد تا با مشتریان تعامل داشته باشند. وبینار مارکتینگ در واقع عمل استفاده از سمینارهای آنلاین برای تبلیغ بهتر یک شرکت، محصول و یا خدمات آن به مخاطبان هدف است. در بیشتر موارد، وبینارها برای ایجاد ایجاد آگاهی و تبلیغ برند و توسعه روابط با مشتریان بالقوه برگزار می‌شوند.

چه زمانی باید از وبینارها در بازاریابی استفاده کنم؟

وبینار ابزاری جهانی است که مشاغل با هر اندازه یا جایگاهی می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. ما چهار دلیل اصلی استفاده از وبینارها در استراتژی بازاریابی خود را جمع آوری کرده‌ایم:

زمانی که می‌دانید چگونه مشکلات خاص را حل کنید: خیلی خوب است که به مردم بگویید چگونه با برخی مسائل کنار بیایند، به خصوص وقتی محصول شما بهترین راه حل است. اگر مطمئن هستید که محصول با ارزشی دارید، که با تبلیغ و استفاده از آن هنگام برگزاری وبینار بازگو کنید. شما می‌توانید یک وبینار برای گسترش مشتریان خود در مرحله اولیه قیف فروش برگزار کنید.

وقتی دانش انحصاری برای به اشتراک گذاشتن دارید: می‌توانید در مورد روندهای آینده به مردم بگویید، منابعی را که به شما در تبدیل شدن به یک متخصص کمک کرده‌اند به اشتراک بگذارید و با استفاده از محصولاتتان به آنها کمک کنید تا بهتر شوند. یک وبینار با تمرکز بر ارائه دانش، فروش مستقیم زیادی را به همراه نخواهد داشت، اما به شما کمک می‌کند تا روابط قابل اعتمادی با مخاطبان خود برقرار کنید، که راه را برای تبدیل در آینده باز می کند.

زمانی که باید به کاربران آموزش دهید که چگونه از محصول خود استفاده کنند: اگر استفاده از محصول شما دشوار است یا به دانش خاصی نیاز دارد، استفاده از وبینار به عنوان راهنما ایده خوبی است. به عنوان مثال، اگر یک پلتفرم چت بات را اجرا می‌کنید، وبینارها فرصت خوبی است تا به مردم نشان دهید که چقدر آسان است که یک ربات چت بدون مهارت کدنویسی ایجاد کنید.

زمانی که می خواهید با مخاطبان خود شخصی شوید: وبینار راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم است. آنها می توانند ببینند که شما کی هستید، چگونه صحبت می کنید و چه فکر می کنید. در ارتباطات امروزی بین برندها و مخاطبان، بسیار مهم است که برند خود را تا حد امکان با شخصیت جلوه دهید. وبینارها به شما در رسیدن به این هدف کمک می کنند.

مزیت استفاده از وبینار مارکتینگ در کسب و کار

1. تولید محتوا بیشتر

همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. سوال این است که چه نوع محتوای با کیفیت برای حرکت دادن به کسب و کار خود ایجاد می کنید؟ استفاده از وبینار مارکتینگ می‌تواند بهترین گزینه می‌باشد.

سمینارهای آنلاینی که میزبانی می‌کنید را می‌توان ضبط، پس از ویرایش، و سپس به قسمت‌های دیگر محتوا تبدیل کرد. به عنوان مثال، می توانید کلیپ هایی از وبینار خود را در استوری های اینستاگرام خود قرار دهید. یا در YouTube آپلود کنید. یا بخش‌های خاصی را ذخیره کرده و به بخش آموزش مشتریان وب‌سایت شرکت خود اضافه کنید. رونوشت‌های وبینارهای شما می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای پست‌های وبلاگ آینده، به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر باشد.

2. بهبود عملکرد سئو (SEO)

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ویدیوهای آنلاین 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف‌کننده را تشکیل خواهند داد. این بدان معناست که مخاطبان هدف شما فعالانه به دنبال محتوای ویدیویی هستند. به همین دلیل، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به وب‌سایت‌هایی که ویدیوهای با کیفیت بالا و رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) منتشر می‌کنند، پاداش می‌دهند.

با ارسال مجدد وبینارهای خود در وب سایت و صفحات اجتماعی خود، می‌توانید جریان ثابتی از ترافیک هدفمند را به وبسایت خود به صورت رایگان هدایت کنید. ویدئوها همچنین می توانند به کسب و کار شما در ایجاد سبد بک لینک خود کمک کنند.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان مدرن عاشق محتوای ویدیویی هستند، بیشتر مایلند به ویدیوهایی که یک برند ایجاد می‌کند پیوند بزنند تا پست‌های وبلاگ منجر به بک لینک‌های بیشتر برای شرکت‌هایی می‌شود که روی محتوای ویدیویی مانند وبینارها سرمایه گذاری می‌کنند و عملکرد سئوی بیشتری دارند.

3. افزایش آگاهی از برند

وبینار مارکتینگ به شما کمک می‌کند نام تجاری خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید، بنابراین هر بار که میزبان یک رویداد آنلاین جدید هستید، آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

فراتر از آن، وبینارها به کسب و کارها اجازه می‌دهند تا در جایگاه‌های خود پیشرفت کنند. یک وبینار به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و جایگاه خود را در چشم آن‌ها تقویت کنید. به این ترتیب، آن‌ها احساس راحتی می‌کنند که در آینده از شما خرید کنند.

4. تعامل بهتر با مخاطب

شما می‌توانید به محض ارسال نظرات وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهید. این سطح از تعامل منجر به درک بهتر مخاطبان هدف، روابط عمیق‌تر با آن‌ها و وفاداری بیشتر با مشتری می‌شود.

نکات هنگام برگزاری وبینار مارکتینگ

برگزاری وبینار برای شرکت یا محصول شما یک روش عالی برای تعامل مستقیم با مشتریان است و می‌توانید محتوا را ذخیره کنید و به دیگران اجازه دهید مدت‌ها پس از پایان جلسه آن را مشاهده کنند.

وبینارها عمدتاً جلسات یادگیری هستند، اما زمانی که به درستی انجام شوند که می‌توانند منجر مشتری بالقوه ایجاد کنند. در ادامه به چند نکته هنگام برگزاری وبینار مارکتینگ اشاره خواهیم کرد و رعایت کردن آن می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

1. روی موضوع تمرکز کنید.

ساده ترین راه برای هدایت ترافیک به وبینار خود این است که مطمئن شوید موضوع جالبی دارید. هرچه موضوع بهتر باشد، افراد بیشتری را جذب خواهید کرد.

کاربران می‌خواهند درباره راه حل‌های مشکلاتی که به طور مرتب با آن‌ها روبرو هستند را بشنوند. در حالی که مشغول تحقیق در مورد موضوع خود هستید، باید کلمات کلیدی را نیز در عناوین خود در نظر بگیرید. این می‌تواند به جذب افراد بیشتری به وبینار کمک کند که در لیست مشترکین شما نیستند و معمولاً پس از آن ثبت نام می‌کنند.

2. از ارتباطات خود برای تبلیغ رویداد استفاده کنید.

هنگامی که وبینار را برنامه ریزی کردید، از ارتباطات خود برای انتشار این خبر استفاده کنید. در حالی که ابتدا باید به مشترکین خود اطلاع دهید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که جزئیات را برای هر فردی که فکر می‌کنند سودمند است، ارسال کنند. همچنین می‌توانید از ارتباطات تجاری خود استفاده کنید تا مطمئن شوید بیشترین مخاطب را دارید.

3. ارائه محتوای ارزشمند

شما باید مطمئن شوید که کاربران برای وقتی که در وبینار می‌گذارند ارزش آن را دارد. اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب نباشد، احتمالاً ضرر بیشتری نسبت به سودتان خواهید داشت.

4. دارایی های محتوا را برای تعامل بهتر ادغام کنید.

معمولاً مشتریان در طول وبینارها سؤال می‌پرسند. اگر قول داده‌اید که چیزی را بعد از جلسه به اشتراک بگذارید، حتما آن را انجام دهید. همچنین می‌توانید به وبینارهای قبلی پیوند دهید، در صورتی که برای موضوعی که شما در مورد آن صحبت کرده‌اید صدق می‌کنند. این به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا محتوای قدیمی‌تر را مرور کنند و شانس ثبت‌نام در جلسات آینده را افزایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =