الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل


الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل(کافئین) نام سیستم نمایه سازی وب بهبود یافته ای است که گوگل در سال 2009 برای موتور جستجوی خود اعلام کرد و به طور رسمی در سال 2010 تکمیل شد. سیستم نمایه سازی کافئین گوگل  صفحات جدید را سریعتر از سیستم قبلی ایندکس می کند. این به نمایه سازی بهتر نتایج جستجوی مرتبط تر ترجمه می شود. موتور جستجو قادر است اطلاعات جالب را بسیار سریعتر از قبل جستجو کند و مطالب منتشر شده در اینترنت زودتر در فهرست ظاهر می شود. کافئین گوگل هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی صفحات در فهرست ندارد.

الگوریتم کافئین گوگل یک به روز رسانی معمولی مانند پنگوئن یا مرغ مگس خوار نیست که بر خود جستجو یا لیست نتایج جستجو تأثیر بگذارد. در عوض، این یک تغییر اساسی در زیرساخت گوگل است که در ژوئن 2010 معرفی شد. دلایل معرفی آن در این واقعیت است که وب جهانی به طور مداوم در حال رشد است (هزاران وب سایت روزانه اضافه می شوند) و تنوع آن را نیز شامل می شود. از نظر محتوای چند رسانه ای وب حاوی فیلم ها، تصاویر، پادکست ها، فیدهای خبری و موارد دیگر است.  الگوریتم کافئین گوگل به منظور به‌روز ماندن با پیشرفت‌های جاری و به‌ویژه برای کوتاه‌تر کردن زمان بین بخش اصلی و تحویل محتوا پیاده‌سازی شد.

در حالی که نمایه قدیمی گوگل بر اساس مدل لایه ای بود که در آن فقط لایه اصلی به روز می شد،  الگوریتم کافئین گوگل اکنون اساساً این را تغییر داده است. این شاخص با بخش اصلی در شبکه جهانی ساخته می شود. گوگل صفحات وب، اسناد و سایر محتواها را جستجو می کند و آنها را در فهرست ذخیره می کند. کافئین بر اساس جستجوی بخش‌های کوچک‌تر شبکه برای یافتن جدیدترین محتوا و ذخیره آن در فهرست کار می‌کند. به این جستجوی افزایشی می گویند. محتوای قدیمی موجود در فهرست با محتوای جدید به روز می شود. گوگل از بخش بزرگی از زیرساخت های خود برای این منظور استفاده کرد. ظرفیت ذخیره سازی استفاده شده ایندکس 100 میلیون گیگابایت اعلام شده است. روزانه چندین هزار گیگابایت اضافه می شود. طبق گفته گوگل، محتوا اکنون دو برابر سریعتر در دسترس است.

به روز رسانی کافئین SERP یا فاکتورهای رتبه بندی را تغییر نمی دهد. در عوض، محتوا را می‌توان از این طریق  راحت‌تر در اینترنت پیدا کرد، چه وب‌سایت‌ها، ویدیوها یا تصاویر. هم وب مسترها و هم کاربران سود می برند. با این حال، مدیران وب‌سایت‌ها باید در نظر داشته باشند که کافئین گوگل به طور قابل‌توجهی زمان بین  بخش اصلی و نمایش نتایج در SERP را کوتاه می‌کند. کافئین گوگل راه‌های جدیدی را برای جلب توجه خود در وب باز کرده است زیرا قالب‌های محتوا مانند تصاویر، ویدیوها، فیدهای خبری یا پادکست‌ها را نیز بررسی می‌کند.

سیستم نمایه سازی جدید “کافئین” بر اساس یک به روز رسانی زیرساخت عظیم است که به عنوان پایه ای برای همه به روز رسانی های آینده جستجوی وب عمل می کند.

قبل از معرفی کافئین، فهرست جستجوی گوگل از چندین سطح تشکیل شده بود که برخی از آنها سریعتر از بقیه به روز می شدند.

در مقایسه با نمایه قبلی، این فهرست جستجوی جدید، کافئین، از فرآیند  هایی مثل نمایه سازی افزایشی (گام به گام) و پیوسته استفاده می کند. این مزیت این است که می‌توانید محتوای وب را خیلی سریع‌تر پیدا کرده و فهرست‌بندی کنید.

 

با حساب Google، کافئین صدها هزار صفحه را به صورت موازی در هر ثانیه پردازش می کند و نزدیک به 100 میلیون گیگابایت فضای ذخیره سازی مصرف می کند، با اطلاعات جدیدی که هر روز به صدها هزار گیگابایت اضافه می شود.

چه تاثیری الگوریتم کافئین  روی کاربر دارد؟

از زمان معرفی کافئین، تازگی نتایجی که کاربران جستجوی وب گوگل دریافت می کنند حدود 50 درصد افزایش یافته است. این افزایش نه تنها بر محتوای ثابت بلکه بر سایر اشکال محتوا مانند ویدیوها، تصاویر، اخبار و به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ نیز تأثیر می‌گذارد.

چه تاثیری الگوریتم کافئین  بر اپراتورهای وب سایت دارد؟

به لطف کافئین، اکنون این امکان وجود دارد که محتوای شما در مدت کوتاهی پس از انتشار به حالت نمایش در می آید.

 

الگوریتم کافئین
الگوریتم کافئین

مروری بر بهبودهای کافئین:

کاربر می تواند محتوای جدید را (بسیار) سریعتر پیدا کند.

ظرفیت ذخیره سازی گوگل بسیار افزایش یافته است و می تواند آسان تر مقیاس شود.

Google اکنون در مورد ذخیره محتوا انعطاف پذیری بیشتری دارد.

کافئین هم برای جستجوگران و هم برای صاحبان محتوا مفید است، زیرا به این معنی است که همه محتوا (و نه فقط محتوایی که “زمان واقعی” تلقی می شود) می تواند در عرض چند ثانیه پس از  بخش اصلی  قابل جستجو باشد.

چرا آپدیت کافئین ایجاد شد؟

همانطور که اینترنت در زندگی روزمره ما یکپارچه تر شد، محتوای همه اشکال به طور تصاعدی رشد کرد. گوگل به فرآیند جدیدی برای دریافت محتوای جدید در SERP خود نیاز داشت تا با افزایش مصرف اینترنت سازگار شود.

وب در حال گسترش

اولین به روز رسانی نمایه سازی گوگل در سال 1998 با 188 میلیون کاربر اینترنت و 2.4 میلیون وب سایت منتشر شد. این اعداد تا سال 2009 به 1.8 میلیارد کاربر اینترنت و 238 میلیون وب سایت افزایش یافت که آمار اولیه را 100 برابر کرد.

علاوه بر آن، پیشرفت‌های فناوری منجر به ایجاد فرم‌های رسانه‌ای مختلف مانند ویدئو و نقشه‌ها شد که نیاز به نمایه‌سازی داشتند.

با این کار، می توانید ببینید که چگونه ممکن است ظرفیت اولیه گوگل از بین رفته باشد. سیستم نمایه سازی قبل از کافئین از یک سیستم لایه بندی استفاده می کرد که فاقد به روز رسانی های مکرر بود.

الگوریتم کافئین گوگل
الگوریتم کافئین گوگل

تاثیر الگوریتم کافئین بر سئو

برای متخصصان سئو و به طور کلی تولیدکنندگان محتوا، به‌روزرسانی کافئین زمینه بازی سازی  سایت‌هایی را که محتوا تولید می‌کنند یکسان کرد.

سایت‌ها دیگر نباید مانند سیستم نمایه‌سازی قبلی در دسته «تازه» برای نمایه‌سازی سریع باشند. این بدان معناست که سایت‌ها اکنون می‌توانند بر جنبه‌های دیگر سئو تمرکز کنند و از ایندکس سریع استفاده کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله ما الگوریتم کافئین گوگل را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم مهم ترین مورد در خصوص الگوریتم کافئین جزییات مربوط به آن می باشد که باید بر طبق آنها عمل کنیم تا به نتیجه ای که می خواهیم برسیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =