طراحی سایت عمرانی

طراحی سایت عمرانی

طراحی سایت عمرانی برای شرکت‌های عمرانی و ساختمان سازی انجام میشود. در طراحی این وبسایت‌ها باید به مواردی توجه کرد که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم. اگر شما به دنبال یک تیم حرفه‌ای برای طراحی وبسایت عمرانی هستید، قبل از هرگونه اقدامی این مقاله را بخوانید.

نکته اول در طراحی سایت عمرانی: نوع تم سایت

در طراحی سایت‌های عمرانی بهتر است از تم‌های مدرن استفاده شود. معمولا در بک گراند و اسلایدهای قالب، از ساختارهای ساختمانی استفاده می‌شود. در زیر یک نمونه از تمِ سایت عمرانی را مشاهده می‌کنید.

قالب سایت حتما باید کاملا واکنشگرا باشد و در تمام دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شود. برای نسخه موبایل نیاز به منوی مخصوص موبایل است. سایر المان‌ها مانند لوگو یا نام سایت نیز در نسخه موبایل باید به درستی نمایش داده شوند.

همچنین رنگ بندی سایت باید با توجه به طرح کلی تم انجام شود. مثلا در سایت بالا، رنگ غالب، رنگ نارنجی است.

نکته دوم در طراحی سایت عمرانی: قرار دادن نمونه کارها

سایت عمرانی از آن موضوعاتی است که حتما باید نمونه کارهای قبلی را به صورت عکس یا ویدیو در سایت قرار داد. این موضوع روی جلب اعتماد مخاطب تاثیر زیادی دارد. نمونه کارها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

قسمت‌های دیگری که حائز اهمیت هستند، صفحه درباره ما و اعضای تیم می‌باشد. حتما به جز تعداد پروژه‌های موفق، تعداد اعضا و افتخارات شرکت را در این قسمت قرار بدهید تا اعتبار سایت افزایش پیدا کند.

داشتن بخش حرفه‌ای اعضای شرکت، اساسنامه شرکت، افتخارات و پروژه‌های انجام شده تاثیر بسیاری روی کیفیت نهایی سایت دارد.

با چه هدفی سایت عمرانی طراحی میشود؟

هدف از ایجاد سایت عمرانی به طور کلی دو مورد است:

  • اول: معرفی و آشنا شدن مردم با این شرکت
  • دوم: گرفتن پروژه به صورت آنلاین و انجام مشاوره

امروزه بسیاری از خدمات به صورت اینترنتی عرضه می‌شوند، بنابراین افراد زیادی به دنبال سایت‌های معتبر عمرانی میگردند تا در مورد پروژه‌ای که دارند با مشاورین آن صحبت کرده و در صورت تمایل پروژه را به آنها بسپارند.

طراحی وبسایت عمرانی اگر به صورت حرفه‌ای و درست انجام بشود، موجب کسب اعتبار و جلب اعتماد مخاطب میشود و تعداد پروژه‌های شرکت را افزایش میدهد.

بنابراین استفاده از یک تیم طراحی حرفه‌ای برای طراحی سایت عمرانی، ضرورت پیدا میکند.

سئو و مسائل فنی سایت:

اگرچه ما در مورد زیبایی بصری سایت زیاد صحبت می‌کنیم و برای کاربرانی که وارد سایت شما میشوند نیز، این موضوع بسیار مهم است اما برای گوگل چندان مهم نیست! گوگل به بهینه بودن سایت و سرعت آن اهمیت بیشتری میدهد.

سایت باید سریع لود شده و به راحتی محتوای آن توسط گوگل خوانده و ایندکس شود.

بنابراین طراحی سایت به صورت حرفه‌ای، علاوه بر داشتن یک ظاهر لوکس و زیبا، باید از نظر فنی هم بهینه و مناسب برای گوگل باشد.

تیم طراحی وبسایت، باید به مسائل سئو و برنامه نویسی آشنایی داشته باشد تا بتواند تغییرات لازم جهت سئو کردن قالب و بهینه کردن سایت را انجام بدهد.

بهینه کردن سایت شامل سریع‌تر لود شدن صفحات، فشرده سازی کدنویسی‌ها، فشرده سازی تصاویر و ویدیوها و… میشود.

ابزارهای سایت و رابط کاربری:

طراحی سایت عمرانی باید به گونه‌ای باشد که از رابط کاربری خوبی برخوردار باشد. مشتری یا کاربر نباید برای انجام درخواستی، سردرگم شود. یک سایت امروزی باید دارای لینک تماس از طریق موبایل یا واتساپ باشد که کاربر بتواند براحتی با کلیک روی آن با مشاور یا مسئول شرکت ارتباط برقرار کند.

از دیگر امکاناتی که در صورت نیاز می‌توان آنها را در سایت قرار داد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • خبرنامه ایمیلی برای مطلع کردن کاربران از آخرین خبرها و مطالب منتشر شده در سایت
  • فرم تماس با ما
  • امکان ثبت نام در سایت با ایمیل یا شماره تلفن
  • امکان چت آنلاین با پشتیبانی
  • سرویس پرداخت اینترنتی
  • صفحات لندینگ

فارسی سازی و فونت قالب:

بسیاری از قالب‌های موجود در بازار به این علت که از ابتدا توسط شرکت‌ها و طراحان خارجی برای سایت‌های انگلیسی زبان طراحی شده‌اند، با زبان فارسی و راستچین بودن آن مشکل دارند. به همین خاطر نیاز به طراحان ایرانی است تا سایت را کاملا به صورت فارسی طراحی کنند. استفاده از قالب‌های انگلیسی برای زبان فارسی شکل خوبی ندارد.

همچنین سایت‌ها به صورت پیشفرض از فونت‌های فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین طراح باید فونت فارسی مناسب را به سایت اضافه کند.

انتخاب فونت نیز مساله‌ای است که باید به آن توجه شود، چون فونت‌های زیادی برای زبان فارسی وجود دارند که باید فونت خوانا و زیبا برای وبسایت انتخاب شود.

اینها مواردی هستند که توسط یک طراح خوب انجام می‌شوند.

سایت‌های چند زبانه:

برخی از شرکت‌های عمرانی با کشورهای دیگر هم همکاری دارند و پروژه‌هایی را در کشورهای همسایه به انجام می‌رسانند، از اینرو ممکن است نیاز به سایت دو یا چند زبانه داشته باشند. بنابراین یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای باید در صورت لزوم زبان‌هایی غیر از فارسی را به صورت کاملا بهینه به سایت اضافه کند.

استفاده از سایت دو یا چند زبانه همچنین تعداد بازدیدهای سایت را افزایش میدهد.

نتیجه گیری در مورد طراحی سایت عمرانی:

طراحی سایت عمرانی نوعی سایت بیزینسی و شرکتی محسوب میشود. بنابراین علاوه بر داشتن ظاهر جذاب و کاربر پسند، باید از امکانات ارتباطی و تماس با مشتری برخوردار باشد.

سایت‌های شرکتی معمولا استایل رسمی دارند و دارای بخش جداگانه‌ای به صورت بلاگ هستند که مقالات در آن بخش قرار می‌گیرند. دلیل آن این است که صفحه اصلی سایت با مطالب متعدد شلوغ نشود و کسی که به منظور آشنایی با شرکت یا سفارش پروژه، وارد سایت شده است فقط قسمت‌هایی که مد نظر طراح است را ببیند.

محتواها به صورت جداگانه در بخش بلاگ قرار می‌گیرند تا بازدید و ورودی سایت را افزایش بدهند.

بسیاری از طراحان به موارد مرتبط با سئو در طراحی سایت توجهی نمی‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تلاش برای رسیدن به جایگاه مطلوب در گوگل، کار مشکلی بشود.

طراحی سایت از گرافیک و المان‌های ظاهری گرفته تا موارد فنی و سئو، شامل نکات ریز و درشت بسیاری است که فقط طراحان با تجربه نسبت به این موارد آگاهی دارند.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از مهمترین موارد طراحی سایت عمرانی را توضیح بدهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 15 =