بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی مهم ترین بخش سئو است؛ سئو و تولید محتوا با هدف رسیدن به صفحه و رتبه اول در نتایج گوگل برای جستجو کلمه کلیدی مورد نظر انجام میشود. اما گاهی وبمستران به دلیل انتخاب کلمه کلیدی اشتباه شکست میخورند. در این مقاله به بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی میپردازیم.

ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی چیست؟

ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک نوع ابزار است که به وبمستران برای پیدا کردن کلمات کلیدی کمک میکند. این ابزار ها متوسط تعداد جستجو کلمات کلیدی در ماه و سطح رقابت در آن کلمه کلیدی را نمایش میدهند.

یکی از بهترین ابزار های تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ابزار Google Ads Keyword Planner است.

بخش بزرگی از بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی مربوط به استفاد نادرست از ابزار های تحقیق در کلمات کلیدی میشود. در نتیجه باید کار با این ابزار ها را یاد بگیرید تا از اشتباهات جلوگیری کنید.

 بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و یا کلمات کلیدی مادر

این اشتباه اشتباهی است که احتمالا تعداد بالایی از وبمستران آن را مرتکب میشوند. در نتیجه میتوانید یکی از بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی باشد.

برای مثال کلمه کلیدی آموزش نصب وردپرس را در نظر بگیرید. آموزش نصب وردپرس یک کلمه کلیدی مادر و یا همان دم کوتاه((Short Tail است و رقابت در کلمات کلیدی مادر بسیار شدید است. این جمله به این معنا است که وبسایت های بسیار زیادی از این کلمه کلیدی استفاده کرده اند و شانس شما برای رسیدن به رتبه اول در این کلمات بسیار پایین است.

ابتدا کار که هنوز وبسایت شما بک لینک های بسیاری ندارد و زمان زیادی از ثبت ان در گوگل سرچ کنسول نگذشته است باید از کلمات کلیدی دم دراز و یا همان کلمه های کلیدی Long Tail استفاده کنید.

کلمات کلیدی دم دراز در اصل دنباله و فرزندان کلمات کلیدی مادر هستند. برای مثال همانطور که گفتیم عبارت آموزش نصب وردپرس یک کلمه کلیدی مادر است. حال اگر بخواهیم یک کلمه کلیدی مرتبط با سطح رقابت کمتر پیدا کنیم باید به سراغ دنباله های این کلمه کلیدی برویم.

برای مثال میتوانیم کلمه کلیدی آموزش نصب وردپرس در Xampp و یا آموزش نصب وردپرس در ویندوز را انتخاب کنیم. رقابت در این کلمه کلیدی کمتر است اما جستجو های نسبتا کمتری دارد.

پیشنهاد ما این است که ابتدا کار که تازه وبسایت خود را به گوگل معرفی کردید از کلمات کلیدی دم دراز استفاده کنید و سپس که توانستید تعداد مناسبی بک لینک دریافت کنید و چند سال از تاریخ ثبت دامنه سایتتان گذشت از کلمات کلیدی مادر استفاده کنید.

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی که جستجو بسیار پایینی دارند

همانطور که گفتیم رقابت در کلمات کلیدی مادر بسیار شدید است و ایده جالبی نیست که در ابتدا کار از این کلمات کلیدی استفاده کنیم. اما یکی دیگر از بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی انتخاب کلمات کلیدی بسیار طولانی است.

کلمات کلیدی مادر حداکثر 3 کلمه و کلمات کلیدی دم دراز باید حداکثر 5 کلمه طول داشته باشند. کلمات کلیدی بالای 5 کلمه اکثرا جستجو های بسیار پایینی دارند و ارزش بالایی برای انتخاب به عنوان کلمه کلیدی ندارند.

همچنین ممکن است یک کلمه کلیدی کوتاه اما باز هم کم جستجو را انتخاب کنید.

باید تلاش کنید که یک کلمه کلیدی با رقابت پایین و جستجو متوسط را انتخاب کنید. پیشنهاد ما انتخاب کلمات با رقابت پایین و یا متوسط و میانگین جستجو ماهانه 100 است. زیرا هم جستجو مناسبی دارند و هم رقابت در آنها پایین است.

استفاده از کلمات کلیدی پیچیده

افراد در گوگل بسیار ساده جستجو میکنند. یکی از بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی انتخاب کلمات کلیدی پیچیده و با جزئیات بالا است.

برای مثال عبارت آموزش نصب وردپرس در زمپ یک کلمه کلیدی دم دراز و مناسب است.

اما کلمه کلیدی آموزش نصب وردپرس در زمپ نسخه 5 در ویندوز 10 جدا از اینکه چهره جذاب و مناسبی ندارد، هم بیش از حد بلند است و هم میانگین جستجو ماهانه چندان مناسبی ندارد. همچنین افراد بسیار کمی با چنین جزئیاتی در گوگل جستجو میکنند.

سعی کنید کلمات کلیدی خود را کوتاه و ساده نگه دارید. اما آن را ان قدری کوتاه نکنید که تبدیل به یک کلمه کلیدی مادر و یا آنقدر بلند نکنید که از یک کلمه کلیدی دم دراز فرا تر برود.

تغییر کلمه کلیدی بعد از کامل شدن مقاله

فرض کنید یک کلمه کلیدی برای یک مقاله انتخاب کردید. سپس یک مقاله مینویسید سپس بعد از کامل شدن مقاله، یک کلمه کلیدی مناسب تر پیدا میکنید و سعی میکنید مقاله خود را با کلمه کلیدی جدید بهینه سازی کنید.

با اینکار ساختار مقاله به هم میریزد و زحمت بسیاری باید بکشید تا با کلمه کلیدی جدید مقاله ای که برای کلمه کلیدی دیگری بهینه شده بود را بهینه کنید.

در نتیجه ابتدا تحقیقات لازم را انجام بدهید تا بعدا مجبور به تغییر کلمه کلیدی نشوید.

سوالات متداول

بهترین ابزار برای جستجو کلمات کلیدی چیست؟

بهترین ابزار برای جستجو کلمات کلیدی فارسی ابزار Google Ads Keyword Planner است. این ابزار نسبت به اکثر ابزار های خارجی دقت بالا تری دارد با به راحتی میتوانید با استفاده از ان در مورد کلمات کلیدی فارسی تحقیق کنید.

تفاوت Google Keyword Planner و Google Trends چیست؟

هر دو این ابزار ها برای تحقیق کلمات کلیدی هستند. اما گوگل ترندز مخصوص مقایسه کلمات کلیدی و بررسی میزان جستجو آنها در شهر های مختلف است اما Google Keyword Planner برای بررسی تعداد جستجو ها و شدت رقابت در کلمات کلیدی است.

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

یک کلمه کلیدی مناسب باید چه ساختاری داشت باشد؟

باید تا حد امکان ساده باشد و شامل توضیحات و جزئیات بیش از حد نباشد. طول آن باید بین 2 کلمه تا 5 کلمه باشد و باید میزان جستجو مناسبی داشته باشد تا ارزش وقت گذاشتن بر روی آن وجود داشته باشد.

نتیجه گیری در مورد بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

در این مقاله به لیستی از بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی پرداختیم. اکثر این مشکلات مربوط به ساختار و طول کلمات کلیدی بود. پس میتوان نتیجه گرفت طول کلمات کلیدی بسیار تاثیر بالایی بر روی کیفیت کلمات کلیدی دارند.

این لیست تنها لیستی از بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی بود. در سئو اشتباهات بزرگ و پر تکراری وجود دارد. ممکن است از اشتباه بودن یک مورد خبر داشت باشید اما باز هم ان را تکرار کنید. با بدست اوردن تجربه صحیح میتوانید جلو تکرار این اشتباهات را بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =