افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

بزرگ‌ترین دغدغه و چالشی که دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی با آن مواجه هستند افزایش فروش فروشگاه  می‌باشد. به همین خاطر ما در این آموزش سعی کردیم موارد مهمی را به این افراد بگوییم که بتوانند بر این چالش غلبه کنند و فروشگاه اینترنتی خود را رونق بدهند.

حقیقت تلخ در مورد فروشگاه اینترنتی این است که اکثر افرادی که چنین سایتی را راه اندازی می‌کنند، بعد از گذشت مدتی، شکست خورده و هیچ سودی عایدشان نمی‌شود. این نشان میدهد که این کار بسیار مشکل است و اصلا آنطور که به نظر میرسد ساده نیست.

نکات مهمی در مدیریت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که غافل شدن از آنها موجب شکست فروشگاه میشود.

راه‌های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

ما در اینجا همه موارد افزایش فروش را می‌گوییم اما به مواردی که قبلا در مقالات آدلان وب به آنها پرداخته‌ایم کمتر می‌پردازیم و روی موارد جدید تمرکز می‌کنیم.

به طور کلی از بین نکاتی که موجب افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می‌شود به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. داشتن یک سایت حرفه‌ای و کاربرپسند
  2. داشتن امکانات لازم یک وبسایت فروشگاهی
  3. دریافت و نمایش مجوزهای لازم در سایت
  4. نمایش نظر خریداران قبلی
  5. استفاده درست از تبلیغات
  6. برندسازی
  7. تولید محتوا
  8. تخفیفات ویژه و جوایز برای خریداران

در مورد تولید محتوا و تاثیر آن در فروش در این مقاله قبلا توضیح داده‌ایم.

نکات مهم و پیشنهادها برای افزایش فروش:

در ادامه به نکات جدید و مهم می‌پردازیم.

  • برای محصولاتی که در فروشگاه عرضه می‌شوند، محتوا بنویسید. مردم باید نسبت به چیزی که می‌خواهند بخرند، شناخت داشته باشند. مزایا و معایب محصولات را بگویید. چیدن محصولات بدون اینکه مقاله‌ای در موردشان وجود داشته باشد، آمار فروش را پایین می‌آورد.
  • امکان مقایسه محصولات با هم را فراهم کنید.
  • بهترین پیشنهادات بر اساس قیمت را به مشتری بدهید.
  • خبرنامه ایمیلی داشته باشید، تخفیف‌های مناسبتی، عرضه شدن محصولات جدید، تغییرات قیمتی و چیزهای دیگر را به کاربران اطلاع بدهید.
  • در سایت‌های بزرگ و شناخته شده و نشریه‌ها تبلیغ کنید. با اینکه امروزه کارها اینترنتی شده است و کمتر کسی به سراغ نشریات چاپی میرود ولی هنوز هم مردم حس اعتماد بیشتری به آنها نسبت به اینترنت دارند.
  • خریداران قبلی را تشویق به گذاشتن کامنت کنید. به کامنت آنها امتیاز بدهید و ترفندهایی را به کار بگیرید تا ملزم شوند، در مورد محصولات نظر بدهند. این کار موجب میشود کاربران تازه وارد حس اعتماد بیشتری به سایت پیدا کنند.
  • وقتی محصولی نمایش داده میشود، محصولات مرتبط با آن هم نمایش داده شود. مثلا اگر کسی موس کامپیوتر می‌خواهد بخرد، موس پد هم به او باید نشان داده شود. اگر کسی گوشی موبایل می‌خواهد بخرد، در همان صفحه مربوط به گوشی، باید کاور گوشی هم نشان داده شود.
  • هر از گاهی قرعه کشی و مسابقه برگزار کنید.
  • اگر قیمت محصولات عرضه شده در فروشگاه شما کمتر از رقبا هست، حتما قیمت اصلی را ذکر کنید و بعد در مقابل آن قیمت فروشگاه خودتان را بنویسید. این مقایسه به ترغیب کاربران به خرید کمک میکند.
  • فصلی فعالیت کنید و محصولاتی که ترند روز هستند یا مناسب فصل هستند را بیاورید.
  • به طور اختصاصی برای برخی محصولات تاپ و اصلی فروشگاه، محتوانویسی کنید و کاربران را به خرید آنها ترغیب کنید. مثلا در مورد پرچم دار یک گوشی که در فروشگاه شما عرضه میشود یا محصول درمانی که به تازگی عرضه شده است، چند محتوای طولانی و حرفه‌ای بنویسید.
  • سیستم پرداخت درب منزل را فراهم کنید. بسیاری از مردم نسبت به سایت‌های نه چندان معروف، اعتماد کمتری دارند و حاضر نیستند اول هزینه را پرداخت کنند، بنابراین پرداخت درب منزل گزینه مناسبی برای این افراد می‌باشد.
  • یک مورد مهم دیگر، نمایش پرفروش‌ترین محصولات در سایت است تا کاربران بفهمند کدام محصولات فروش بیشتری داشته‌اند و طرفداران بیشتری دارند.
  • امکان انتخاب برند و جداسازی محصولات بر اساس قیمت را در سایت فراهم کنید.

یک ایده جالب دیگر:

داشتن کتاب الکترونیکی یا مجله الکترونیکی در مورد محصولات فروشگاه می‌تواند ایده خوبی باشد. شما هر ماه یا هر چند ماه یک بار ، این کتاب یا مجله را منتشر می‌کنید و در مورد محصولاتی که در فروشگاه وجود دارند صحبت کرده و آنها را به مردم معرفی می‌کنید.

این مجله یا کتاب را هم در سایت خود برای دانلود بگذارید هم در سایت‌های اشتراک کتاب مانند کتاب سبز. این کار رایگان است و تبلیغ خوبی برای شما میشود. هزاران نفر نشریه شما را در آنجا خواهند دید و بسیاری آن را دانلود خواهند کرد.

جمع بندی و نکات نهایی افزایش فروش فروشگاه اینترنتی:

افزایش فروش یکی از مهم‌ترین مباحثی است که به علم بازاریابی و تبلیغات مربوط میشود. به طور کلی اقداماتی که برای این منظور انجام می‌شوند به دو دسته: اقدامات داخلی و اقدامات خارجی تقسیم میشوند.

اقدامات خارجی همان تبلیغاتی هستند که در اینترنت و رسانه قرار می‌گیرند و کاربران را به سمت فروشگاه اینترنتی سوق میدهند.

اقدامات داخلی از ظاهر سایت و چیدمان محصولات گرفته تا محتوانویسی و سئو را شامل میشوند.

سئو مجموعه اقداماتی است که کمک میکند سایت شما و محتوای آن بهتر در موتورهای جستجو دیده شود و بازدید بیشتری کسب کند. بنابراین می‌تواند به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی منجر شود.

انجام سئوی سایت‌های فروشگاهی نسبت به انواع دیگر، مشکل‌تر است و باید از متخصصین سئو کمک گرفته شود.

چیدمان محصولات و گرافیک سایت به این جهت مهم است که همانند ویترین مغازه عمل میکند. آگاهی از ترکیب بندی رنگ و داشتن سلیقه هنری در طراحی صفحات محصول باعث میشود مشتریان بیشتری ترغیب به خرید شوند.

سهولت در امر سفارش محصول و خرید یکی دیگر از الزامات فروشگاه‌های اینترنتی است. کاربرانی که تمایل به پرداخت پس از تحویل درب منزل، دارند باید این امکان برایشان فراهم باشد.

بسته بندی محصولات و خدمات پس از فروش نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر کیفیت خدمات خوب نباشد یا در صورت هرگونه مشکل، سایت پاسخگو نباشد، کسانی که از سایت خرید کرده‌اند دیگر خرید دوباره‌ای نخواهند کرد. بنابراین باید با کیفیت عالی خدمات پس از فروش آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کرد.

نکاتی که در این آموزش گفته شد را به خاطر بسپارید و روی تک تک موارد کار کنید. ایده‌های خود را نیز بنویسید و در موردشان با متخصصین این امر مشورت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =