تأثیر طراحی وبسایت لاکچری در برندسازی

از آنجایی که امروزه اکثر مردم وقت زیادی را در اینترنت صرف می‌کنند، داشتن یک وبسایت عالی برای هر حرفه‌ای یک نیاز ضروری محسوب می‌شود. با این وجود، در دنیای امروز رقابت بر سر مشتری و داشتن سهمی از بازار، کار بسیار مشکلی است. برندسازی به عنوان یک امر مهم در جلب اعتماد مردم و پیشی گرفتن از رقبا شناخته می‌شود. در این مقاله به تاثیر طراحی وبسایت لاکچری در برندسازی می‌پردازیم.

برندسازی چیست؟

برند یعنی نام یا نشان تجاری. برند باعث می‌شود که افراد به شرکت صاحب آن و محصولاتش شناخت پیدا کنند و دیگر خود محصول به تنهایی مهم نباشد. به عنوان مثال شما برند سونی را می‌شناسید، حالا برای شما فرقی نمی‌کند که هدفون سونی به شما معرفی بشود یا تلویزیون سونی، در هر صورت یک دید کلی نسبت به محصولات این کمپانی دارید.

بنابراین وقتی یک برند در بین مردم شناخته می‌شود، در واقع نیاز آن به تبلیغات کمتر شده و می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص بدهد. البته برندسازی پایان کار نیست، بلکه رقبا نیز ممکن است همین کار را انجام بدهند، بنابراین ما باید از موارد دیگری که برند ما را متفاوت از رقبا می‌کند استفاده کنیم.

برندینگ نه تنها مصرف کنندگان، بلکه کارکنان، سهام داران و سرمایه‌گذاران را هم تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. افراد متخصص و با تجربه میل بیشتری برای کار کردن در یک مجموعه‌ی برند دارند و سهام داران و سرمایه‌گذاران بیشتری حاضرند پول خود را به آن برند اختصاص بدهند.

تأثیر طراحی وبسایت لاکچری در برندسازی

این روزها اکثر مشاغل و حرفه‌ها که می‌خواهند خدمات خود را در اینترنت معرفی کنند، یا اینکه فعالیت اینترنتی دارند، دارای وبسایت می‌باشند اما بسیاری از وبسایت‌ها تاثیر مثبتی روی کاربر ندارند و در ذهن کاربر ماندگار نمی‌شوند.

وبسایت شما باید کاربرانی که وارد آن شده‌اند را به خود جذب کند و بعد از اینکه سایت را ترک کردند در ذهن آنها باقی بماند. یک وبسایت حرفه‌ای و مبتنی بر برندسازی می‌تواند به رشد برند شما کمک بسیاری کند و سریع‌تر شما را به مردم بشناساند.

وبسایت لاکچری علاوه بر اینکه کاربری آسان‌تر و لذت بخش‌تری دارد، این تصور را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که با یک مجموعه حرفه‌ای و یک برند معتبر مواجه شده است.

تصور کنید شما وارد بزرگ‌ترین و بهترین آموزشگاه زبان کشور بشوید و ببینید یک سایت ساده و درهم بدون المان‌های گرافیکی خاص است. قطعا توی ذوق شما میخورد و شاید به اینکه این مرکز واقعا بهترین و بزرگ‌ترین باشد شک کنید.

بنابراین وبسایت لاکچری در برندسازی اهمیت بسیاری دارد.

طراحی وبسایت لاکچری در برندسازی

موارد مهم طراحی وبسایت لاکچری برای برندسازی

وبسایت لاکچری ویژگی‌هایی دارد که به برندسازی کمک می‌کنند. اکنون این موارد را بررسی می‌کنیم. به این موارد دقت کنید.

اهمیت لوگو در برندسازی

اولین مورد، لوگوی برند است. هویت برند با لوگوی آن شناخته می‌شود. شما لوگوی بسیاری از برندهای مشهور مانند: کوکاکولا، اپل، بنز و آدیداس را به خاطر دارید. به این علت که به خاطر سپردن لوگو به خاطر تصویری بودن آن، کار آسانی است. البته این لوگوها به طور حرفه‌ای طراحی شده بودند تا در ذهن بمانند، اگر لوگو به درستی طراحی نشده باشد، به سختی در ذهن می‌ماند.

اما یک لوگوی مناسب و لاکچری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ مهمترین ویژگی‌های لوگو موارد زیر هستند:

  1. باید مرتبط با فعالیت سایت یا شرکت باشد.
  2. پیچیده نباشد و به راحتی در ذهن بماند.
  3. با لوگوهای دیگر تفاوت داشته باشد و شبیه لوگوی دیگری نباشد.
  4. در رنگ‌های مختلف بتواند تطبیق پذیر باشد.

طراحی سایت لاکچری و برندینگ

بسیاری از کاربران زمانی که وارد سایتی می‌شوند یه نگاه اجمالی به آن می‌اندازند. در اینجا سایت مانند یک ویترین عمل میکند. باید در وهله اول بتواند اعتماد کاربر را جلب کند. اعتماد به چند چیز بستگی دارد:

  1. طراحی بصری سایت خوب و حرفه‌ای باشد و کاربر احساس نکند با یک سایت غیرحرفه‌ای و نا ایمن طرف است.
  2. نمادها و مجوزهای قانونی داشته باشد.
  3. مشکلات فنی و باگ نداشته باشد چون اعتماد کاربر را کاهش میدهد.
  4. دیدگاه دیگر افراد جهت جلب اعتماد در سایت نمایش داده شود.

در وهله دوم سایت باید از نظر گرافیکی در ذهن کاربر ماندگاری داشته باشد. به عنوان مثال بسیاری از ما ساختار و طرح فیسبوک و توییر را در ذهنمان به یاد داریم. هر کجا پستی از این دو شبکه اجتماعی ببینیم فورا آنها را تشخیص می‌دهیم.

در برندسازی باید ساختار سایت، خاص و به یاد ماندنی باشد. مثلا یک سایت سالن زیبایی باید ساختار لوکس و مرتبط با آن فعالیت را داشته باشد. یک سایت مربوط به خدمات چاپ و نشر، باید مرتبط با همان خدمات باشد. در عین حال که این ارتباط باید حفظ شود، باید ساختار لوکس و جذابی هم داشته باشد.

طراحی وبسایت لاکچری در برندسازی

رنگ در برندسازی

استفاده از ترکیبات رنگی یکی از راه‌های ایجاد یک وبسایت خیره کننده و به یاد ماندنی است. اما این کار مستلزم ذوق هنری و دانش طراح دارد تا بتواند از ترکیبات رنگی به درستی استفاده کند.

سایت ایرانسل را با رنگ زرد می‌شناسیم، این سایت توانست با ترکیب رنگی زرد در طراحی سایت و تبلیغات خود، نوعی برندسازی را انجام بدهد. رقبای این شرکت هم از ترکیبات رنگی دیگری استفاده کردند اما به همان اندازه موفق نبودند.

فیسبوک با رنگ آبی شناخته شد و هدف از همان ابتدا این بود که رنگ آبی تم اصلی این شبکه اجتماعی باشد.

دقت داشته باشید که رنگ‌ها پیامی در خود دارند، آنها می‌توانند تاثیری در متقاعد کردن یا ایجاد احساس و تجربه داشته باشند. رنگ می‌تواند هویت برند شما را مشخص کند.

در یک تحقیق معلوم شد که 90 درصد مشتریان روی رنگ محصول توجه کرده‌اند.

انتخاب درست رنگ، می‌تواند به برند شما اعتبار ببخشد.

تولید محتوای برندینگ و لاکچری

فراموش نکنید که محتوای سایت لاکچری هم مهم است و باید با آگاهی از دانش تبلیغ نویسی و در راستای برندسازی تولید شود. این پست اختصاص به تولید محتوا ندارد و مربوط به طراحی سایت است، بنابراین در اینجا منظور ما محتوای اصلی و اولیه سایت است. آنچه در صفحه اول سایت، فوتر، منو، قسمت درباره ما و… می‌نویسید همگی روی برندینگ و لاکچری بودن سایت تاثیر دارند.

تمامی موارد گفته شده در این مقاله نیاز به دانش و تجربه دارند، بنابراین سعی کنید با یک مجموعه حرفه‌ای در این زمینه همکاری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =