تأثیر اسکیما در سئو – چرا از اسکیما استفاده کنیم؟

تأثیر اسکیما در سئو – چرا از اسکیما استفاده کنیم؟

همانطور که میدانید سئو کار ها تلاش زیادی میکنند که ربات های گوگل محتوا وبسایتشان را در کند. مواردی مانند استفاده از ALT در تصاویر، استفاده از تگ های هدینگ و موارد دیگر. یکی از بهترین راه های معرفی اطلاعات به موتور جستجو، استفاده از اسکیما است. در این مقاله به سوال اسکیما چیست پاسخ میدهیم و تاثیر اسکیما در سئو را بررسی میکنیم.

اسکیما چیست

حتما زمان جستجو در موتور جستجو گوگل، در نتایج جستجو با مواردی مانند امتیاز صفحه که به شکل ستاره ای است و یا لیستی از سوالات متداول مرتبط به جستجو و نتایج روبرو شده اید. تمام این موارد توسط اسکیما تشکیل شده اند. البته این نوع اطلاعات مربوط به Rich Snippet هستند که جلوتر آنها را معرفی میکنیم.

اسکیما انواع مختلفی دارد و هر کدام برای نوعی از کسب و کار مناسب هستند. البته بعضی از این اسکیما ها برای تمامی کسب و کار ها مناسب هستند مانند اسکیما سوالات متداول.

در اصل اسکیما برای معرفی اطلاعات وبسایت و صفحات آن به گوگل هستند اما از آنجایی که توانایی ایجاد Rich Snippet را دارند، کاربردشان افزایش پیدا کرده است.

انواع اسکیما

همانطور که گفتیم اسکیما انواع بسیاری دارد. بعضی از این اسکیما ها برای کسب و کار های خاصی مناسب هستند و بخش دیگری از آنها به صورت عمومی برای انواع کسب و کار ها و وبسات ها مناسب هستند. لیستی از بعضی اسکیما ها را میتوانید مشاهده کنید:

  • اسکیما تصاویر
  • اسکیما نویسنده
  • اسکیما تاریخ انتشار

برای مشاهده لیست کامل اسکیما میتوانید به وبسایت Shema.org مراجعه کنید.

وبسایت Schema.org چیست؟

تأثیر اسکیما در سئو – چرا از اسکیما استفاده کنیم؟

شرکت های گوگل، یاهو و بینگ برای افزایش کیفیت نتایج خود با هم همکاری کردند و با هدف یکسان سازی نوع داده در سطح اینترنت، وبسایت Schema.org را راه اندازی کردند.

در این وبسایت ساختار مشخصی برای داده ها معرفی شده است تا وبمستران از این ساختار استفاده کنند تا موتور های جستجو بتوانند راحت تر محتوا وبسایت ها را درک کنند.

در ادامه این مقاله به تاثیر اسکیما در سئو میپردازیم. و دلایل استفاده از اسکیما را شرح میدهیم.

Rich Snippet چیست؟

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم گاهی ممکن است با مواردی مانند سوالات متداول و امتیاز صفحه روبرو شوید.

موتور های جستجو با کمک اسکیما میتوانند بخش های مختلف صفحه را درک کنند و با این اتفاق میتوانند Rich Snippet را ایجاد کند. ریچ اسنیپت در اصل اطلاعاتی هستند که موتور های جستجو به کمک آنها ظاهر نتایج جستجو را تغییر میدهند و بخش های مختلفی به آنها اضافه میکنند.

تأثیر اسکیما در سئو – چرا از اسکیما استفاده کنیم؟

تاثیر اسکیما در سئو

اسکیما تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سئو دارد. ما مهم ترین تاثیرات را معرفی کردیم.

موتور های جستجو راحت تر محتوا را درک میکنند

اولین فایده استفاده از اسکیما، افزایش درک موتور جستجو از محتوا است. این جمله به این معنی است که با استفاده از اسکیما ربات های موتور جستجو راحت تر موضوع صفحه و حوزه کاری وبسایت را درک میکنند.

همانطور که میدانید کار هایی مانند استفاده از ALT، نوشتن متن متا Description و موارد مشابه بیشتر برای درک مرورگر از صفحه هستند. اسکیما نیز یک روش دیگر برای افزایش درک موتور جستجو است.

بهبود سئو و رتبه صفحه مورد نظر

میتوان گفت مهم ترین تاثیر اسکیما در سئو افزایش درک موتور جستجو است. با این اتفاق سئو صفحه مورد نظر افزایش میابد زیرا موتور جستجو میتواند موضوع اصلی و کلمه کلیدی مناسب را راحت تر شناسایی کند.

بهبود سئو کل وب سایت

دلیل بعدی استفاده از اسکیما و تاثیر اسکیما در سئو بهبود سئو کل وبسایت است. همانطور که گفتیم و تاکید داریم اسکیما باعث افزایش درک موتور جستجو میشود. با این اتفاق موتور جستجو میتواند راحت تر موضوع کل وبسایت و حوزه کاری کسب و کار شما را درک کند.

افزایش کلیک بر روی وبسایت در نتایج جستجو

همانطور که ابتدا اشاره کردیم احتمالا بعضی وقت ها در نتایج جستجو مواردی مانند سوالات متداول، امتیاز صفحه و موارد دیگر را مشاهده کرده اید. همانطور که گفتیم این موارد توسط Rich Snippet به وجود آمده است اما با استفاده از اسکیما نیز میتوانید ریچ اسنیپت بسازید.

این موارد نتیجه مورد نظر را برجسته تر و زیبا نسبت به نتایج دیگر نشان میدهد و باعث میشود کلیک های بیشتری بر روی لینک های دارای اسکیما انجام شود.

افزایش سرعت ایندکس شدن وبسایت

یکی دیگر از دلایل استفاده از اسکیما افزایش سرعت ایندکس شدن وبسایت در گوگل است. زیرا ربات های گوگل راحت تر محتوا وبسایتتان را درک میکنند و تا حد نسبی با وبسایت شما آشنا میشوند.

اگر با الگوریتم سند باکس گوگل آشنا باشید میدانید که اکثر متخصصین سئو به آن اعتقاد دارند و ادعا دارند که وجود دارد. اگر سند باکس واقعا وجود داشته باشد، در صورتی که محتوا وبسایتتان مناسب و مفید باشد اسکیما میتواند باعث سرعت خارج شدن وبسایت شما از سند باکس هم بشود.

تأثیر اسکیما در سئو – چرا از اسکیما استفاده کنیم؟

سوالات متداول

تاثیر اسکیما در سئو چیست؟

اسکیما فواید بسیار زیادی برای سئو وبسایت دارد. میتوان گفت مهم ترین تاثیر اسکیما در سئو افزایش درک مرورگر از صفحه و افزایش نرخ کلیک در نتایج گوگل است.

چگونه از اسکیما استفاده کنیم؟

برای استفاده از اسکیما میتوانید به وبسایت Schema.org مراجعه کنید و با کمک بخش مستندات و یا همان docs با توجه به نوع اسکیما مورد نیازتان از راهنما این وبسایت استفاده کنید و اسکیما را به صفحه های خود اضافه کنید.

تفاوت Schema و Rich Snippet چیست؟

اسکیما در اصل یک نوع اطلاعات برای معرفی موضوع و ساختار صفحه به موتور های جستجو هستند. ریچ اسنیپت اطلاعاتی هستند که ظاهر نتایج جستجو را تغییر میدهند. اگر به درستی از اسکیما استفاده کنید، اسکیما به صورت خودکار باعث ساخته شدن Rich Snippet میشود.

نتیجه گیری در مورد تأثیر اسکیما در سئو

در این مقاله به تاثیرات استفاده از اسکیما اشاره کردیم و به سوال اسکیما چیست پاسخ دادیم. همچنین موضوع Rich Snippet را به صورت خلاصه توضیح دادیم و گفتیم اسکیما چگونه میتواند باعث ایجاد ریچ اسنیپت بشود.

اسکیما یکی از بهترین راه های معرفی موضوع و ساختار صفحه به گوگل است و استفاده از ان برای سئو بسیار پیشنهاد میشود. البته همانطور که میدانید هرچقدر هم که از تکنیک های سئو استفاده کنید، اگر محتوا مناسب و مفیدی نداشته باشید تاثیری نخواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =