الگوریتم های گوگل


برای اینکه بفهمیم الگوریتم گوگل چیست، بیایید ابتدا به طور کلی الگوریتم ها را بررسی کنیم. تعریف استاندارد این است: مجموعه ای از قوانین برای حل یک مسئله در تعداد محدودی از مراحل.

 

در زبان کامپیوترها، یک الگوریتم زمینه را برای انجام یک کار بسیار خاص برای کامپیوتر فراهم می کند. برای مثال، کامپیوتر ممکن است طوری برنامه ریزی شود که به طور تصادفی عددی بین 1 تا 100 به دست آورد. بنابراین، متناهی است.

 

روش دیگر برای نگاه کردن به الگوریتم این است که آن را به عنوان یک معادله ریاضی در نظر بگیریم. در این جا شما می توانید در 4 ثانیه به طور دقیق از 100 تا 80 بشمارید. سپس می‌گویید: “100، 96، 92، 88، 84، 80.” روی کاغذ، ممکن است انتظار داشته باشید که در یک ستون نشان دهید که چگونه با تفریق عدد 4 به هر پاسخی دست یافتید. اگرچه این یک نگاه ساده به یک الگوریتم است، اما به درک نسخه های پیچیده تر کمک می کند.

الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل مجموعه قوانینی هستند که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. سیستم پیچیده گوگل داده ها را از صفحات بازیابی می کند و به دنبال درک آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند و رتبه بندی صفحات بر اساس ارتباط و کیفیت است.

 

الگوریتم های گوگل از همان تعریف و قانون اساسی الگوریتمی پیروی می کنند که توضیح دادیم. به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کردید فکر کنید. چه «ویدیوهای گربه ناز» یا «فروشگاه‌های کفش در پنسیلوانیا» را تایپ کرده باشید، موتور جستجو میلیون‌ها نتیجه را برای انتخاب شما برگرداند.

 

اما چگونه تصمیم گرفت که کدام نتایج را به شما نشان دهد و به چه ترتیبی؟ یک الگوریتم

 

گوگل الگوریتم بسیار پیچیده ای برای ارائه نتایج جستجو دارد و تغییرات نسبتاً زیادی دارد. و اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را عمومی نمی کند، در اینجا چند عنصر وجود دارد که می دانیم به طور واقعی بر توانایی صفحه برای نمایش در نتایج برای کلمات کلیدی خاص تأثیر دارند:

 

 

ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تگ های سرصفحه و توضیحات متا

تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه

نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه های تلفن همراه، مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها

البته، اینها تنها برخی از ویژگی هایی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه ارائه و رتبه بندی صفحات بررسی می کند. به احتمال زیاد ده ها، اگر نه صدها مورد دیگر وجود دارد.

 

گوگل چگونه تعیین می کند که کدام عناصر بیشتر اهمیت دارند؟

همانطور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را “خواند” می کند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه جستجو می کند، تجویز می کند. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، صفحه وب که مطلوب ترین صفات را دارد به بالای رتبه بندی صفحه ارتقا می یابد زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می دهد.

 

این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می شود و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد زیرا توسعه دهندگان وب ویژگی هایی را که در رتبه بندی صفحات در یک وب سایت یا در یک صفحه نقش دارند، دستکاری می کنند.

 

بنابراین، رتبه‌بندی‌هایی که توسط الگوریتم‌های گوگل تخصیص داده می‌شوند سیال هستند. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول یا دهم کاهش یابد. معمولاً مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را در سایت خود انجام می دهند، رتبه های برتر را در اختیار دارند.

الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟

الگوریتم اصلی گوگل برای هر جستجوی انجام شده در سایت استفاده می شود، اما توسط جستجوگر شخصی سازی می شود. به عنوان مثال، فردی که “خرید کفش دویدن” را وارد می کند، نتایج بسیار متفاوتی از کسی که “ویدیوهای گربه” را تایپ می کند، می خواهد.

 

الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می شود و حتی با کوچکترین تغییرات در املا و ترتیب کلمات می توان آن را تغییر داد. سپس نتایج به کاربر داده می شود و او می تواند تصمیم بگیرد که از کدام سایت بازدید کند.

 

باز هم، این به سرعت اتفاق می افتد. علاوه بر این، نشان می دهد که الگوریتم گوگل برای ارائه طیف گسترده ای از شخصی سازی طراحی شده است. در سال‌های اخیر، جستجوی گوگل به اندازه‌ای پاسخ‌گو شده است که وقتی یک عبارت توسط کاربر تایپ می‌شود، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد. این نشانه ای از نوع متفاوتی از الگوریتم است که برای ایجاد یک منوی کشویی فردی از پیشنهادات جستجو بر اساس سابقه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده می شود.

 

الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص است.

 

سال‌ها پیش، برای بسیاری از سایت‌ها عادی بود که محتوای خود را «کلمه کلیدی» کنند. در اصل، آنها فرض کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد.

 

هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را برای جریمه کردن سایت هایی که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می کنند و همچنین بسیاری دیگر از روش های سئو کلاه سیاه تغییر داد. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف پیشی گرفتن از موتورهای جستجو انجام می شود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است فورا متوجه نشوند، اما گوگل در نهایت آنچه را که می‌خواهید انجام دهید را انتخاب می‌کند و رتبه شما آسیب خواهد دید.

آینده الگوریتم گوگل چیست؟

گوگل به ندرت نشانه ای از تغییرات در الگوریتم های خود ارائه می دهد، مگر اینکه این تغییرات عمده باشند. تغییرات کوچکتر در داخل ایجاد می شوند و معمولاً جز به صورت موج های کوچکتر احساس نمی شوند. بسیار مهم است که در جریان اعلامیه های الگوریتم گوگل قرار بگیرید، اما به همان اندازه مهم است که در مورد الگوریتم ها فکر نکنید یا سعی نکنید آنها را “بازی” کنید.

 

در عوض، ضروری است که به سادگی قدرت الگوریتم گوگل را تایید کنید و سعی کنید بهترین وب سایت ممکن را تولید کنید. در نتیجه، بازدیدکنندگان از آنچه می بینند خرسند خواهند شد، که همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت است.

 

اگر برای بهینه سازی سایت خود برای الگوریتم گوگل به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید! تیم اختصاصی ما متشکل از کارشناسان سئو بسیار خوشحال هستند که به شما کمک می کنند تا استراتژی ای را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر سایت در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما الگوریتم گوگل را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم مهم ترین نکته در مورد الگوریتم گوگل این است که کاربرد فراوانی دارد و تاثیرات مثبتی می تواند داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 19 =